معاون عمرانی استاندار خوزستان :

برخورد دوگانه وزارت نفت با «هورالعظیم»

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: تنها راه‌حل مشکل تالاب هورالعظیم متوقف کردن ماشین‌آلات شرکت نفت در آن است.
کد خبر: ۹۵۸۵۹۰
برخورد دوگانه وزارت نفت با «هورالعظیم»

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، احمد سیاحی افزود: حل مسائل زیست محیطی استان خوزستان بدون توجه وزارت نفت امکان‌پذیر نیست و تا زمانی‌که نگاه وزارت نفت به استان مانند گاو شیرده و درآمدزا و ملی است مشکلات استان حل نخواهد شد.

وی افزود: نوع نگاه وزارت نفت به استان توهین به مردم خوزستان است، اگر ظرفیت تولید نفت ایران در سازمان اوپک افزایش یافته پس تکلیف مردم استان چه خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: آیا مردم این استان صرفاً به دلیل منافع ملی باید آلودگی‌های ناشی از تولید نفت را که بر زندگی و سلامت خود تحمل کنند.

سیاحی با ابراز تاسف از صحبت صریح وزیر نفت در شورای اداری استان مبنی بر اینکه آلودگی‌های زیستن محیطی هور العظیم ربطی به وزارت نفت ندارد، گفت: در جنگ جهانی هم اگر قصوری صورت گرفته الان رئیس جمهور‌های کشور‌های مربوط به خاطر قصوری که چندین سال پیش اتفاق افتاده عذرخواهی می‌کنند، اما برخورد وزارت نفت در هورالعظیم این‌گونه نبود.

وی تاکید کرد: آن طوری که ادعا می‌شود تالاب هور العظیم احیا نشده است و عملکردی که در هور العظیم به منظور احیای آن انجام شد مد نظر استان نیست.

سیاحی با ابراز تأسف از اینکه در این شرایط معلوم نیست تکلیف مردم در مقابله با آلودگی‌های زیست محیطی چیست گفت: آیا سزاوار است به خاطر تولید نفت درآمد، سلامت و محیط زندگی مردم به خطر بیفتد تا آنجایی که مردم اقدام به مهاجرت از استان کنند.

وی تاکید کرد: اگر وزارت نفت 50 میلیارد یا بیشتر در ارتباط اصلاح شبکه فاضلاب استان کمک کرده است وظیفه است و هیچ منتی به استان نیست انتظار می‌رود وزارت نفت اولویت‌های دیگری را برای کمک به استاندار نظر بگیرد.

این مسؤول با ابراز تاسف از اینکه قرار بود طرح آماک در سال 93 تمام شود و به نیمه اول و دوم 94 کشیده شد، گفت: مسؤولان مربوطه توضیح دهند علت تأخیر در طرح آماک استان چه چیزی بوده است.

سیاحی با بیان اینکه محیط زیست سالم حق‌الناسی است که بر گردن ما است، متذکر شد: مهاجرت، مشکلات تنفسی، آلودگی آب کشاورزی و از بین رفتن زمین‌های کشاورزی از تبعات آلودگی‌های زیست محیطی است.

وی خطاب به مدیرکل مناطق نفت خیز جنوب گفت: صرفاً به دلیل افزایش تولید نفت و درآمد بیشتر به مردم توهین نکنید؛ مردم استان اثرات زیست محیطی را به جان تحمل می‌کنند.

معاون عمرانی استاندار در پایان با تأکید براینکه تنها راه‌حل مشکل تالاب هورالعظیم متوقف کردن ماشین آلات شرکت نفت در آن است یادآور شد: در غرب کارون نیز طرح‌های دیگری در حال اجر است که در صورت ادامه آنها به طور حتم دیگر کسی برای زندگی اینجا نخواهد ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها