رییس کارگروه پیشگیری از مرگ‌های خاموش در گفت و گو با جام جم آنلاین هشدار داد

مرگ خاموش با دخالت موتورخانه / قلب ساختمان خطرساز می‌شود

رئیس کارگروه پیشگیری از مرگ‌های خاموش در گفتگو با جام جم آنلاین خبر داد:

فاز اول طرح ملی بازدید رایگان از لوازم گازسوز

نخستین کمپین جامع پیشگیری از حوادث گاز (مسمومیت و مرگ خاموش با گاز مونوکسیدکربن) با هدف آگاه‌سازی و شناسایی موارد ناایمن و حادثه‌ساز در کلانشهر تهران اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۸۲۲۹
فاز اول طرح ملی بازدید رایگان از لوازم گازسوز

رئیس کارگروه پیشگیری از مرگ‌های خاموش و عضو انجمن جامعه ایمن کشور ضمن اعلام این مطلب به خبرنگار جام جم آنلاین گفت: انجمن جامعه ایمن کشور در راستای برنامه‌های 14 گانه کمپین پیشگیری از مرگ های خاموش «طرح ملی بازدید رایگان وضعیت نصب وسایل گازسوز توسط سرویسکاران مجاز» را 8 الی 15 آبان ماه سالجاری در پایتخت برگزار می‌کند.

دکتر جواد نوفرستی افزود: تکنسین‌ها و سرویسکاران مجاز داوطلب شرکت‌های مختلف عرضه کننده انواع محصولات گازسوز گرمایشی مجریان طرح محسوب هستند و از نتایج این طرح برای برنامه‌ریزی بهتر و اجرای سراسری در سال آینده اوایل شهریور و اوایل مهراستفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر مشارکت عمومی و پشتیبانی سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط برای بازدید رایگان از منازل مسکونی تصریح کرد: شرکت ملی گاز ایران، شرکت گاز استان تهران، سازمان آتش نشانی تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان صدا و سیما و دیگر رسانه های جمعی، دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، انجمن های صنایع لوازم خانگی و صنعت تاسیسات، شرکت‌های عرضه کننده محصولات گازسوز، اتحادیه های سرویسکاران و تعمیرکاران و در این طرح ملی همکاری دارند.

نوفرستی سهولت در دسترسی و هماهنگی با سازمان‌ها و شرکت‌های مرتبط و همچنین ضرورت هماهنگی و ارتباطات قبلی با وجود تعداد بالای سرویسکاران مجاز داوطلب از تمامی شرکت‌ها برای اجرای طرح، در کنار آمار بالای حوادث گاز در پایتخت را از دلایل انتخاب تهران به عنوان پایلوت طرح برشمرد.

رئیس کارگروه پیشگیری از مرگ‌های خاموش ادامه داد: کلانشهر تهران رتبه اول تعداد حوادث گازگرفتگی در کشور را دارد و با توجه به وجود بیش از 2 میلیون خانوار در این شهر انتظار داریم با حجم قابل توجهی از درخواست های شهروندان تهرانی مواجه شویم که بتوانیم طرح را به خوبی اجرا و نتایج آن را ارزیابی کنیم. بدون تردید اجرای «طرح ملی بازدید رایگان وضعیت نصب وسایل گازسوز توسط سرویسکاران مجاز» در پایتخت کشور باعث تسهیل اجرا در سایر استان‌ها خواهد شد.

نوفرستی یادآور شد: گروهی از سرویسکاران مجاز در شهرهای مختلف کشور به صورت داوطلبانه از شهریور ماه اجرای آزمایشی طرح بازدید رایگان از لوازم گازسوز را برای مشتریان خود شروع کرده‌اند. بنابراین با شروع تبلیغات در رسانه‌ها و همزمان با اجرای طرح در تهران، ممکن است برخی از مردم سایر استان‌ها درخواست بازدید و سرویسکار برای نصب وسایل گازسوز منزل خود را داشته باشند. این هموطنان می توانند پس از اطمینان از مجاز بودن سرویسکار محله یا شهر محل سکونت اقدام نمایند.

عضو انجمن جامعه ایمن کشور در پایان نکات لازم در راستای تسریع فرایند اجرای طرح را به شرح ذیل عنوان کرد:

*با اطلاع رسانی در رسانه ها، شهروندان تهرانی می توانند با تماس با شرکت‌های مربوطه (برندهای وسایل گازسوز مورد استفاده)، درخواست بازدید رایگان بدهند.

*شرکت‌ها درخواست مشتری را به سرویسکاران مجازشان که برای همکاری در طرح و بازدید رایگان اعلام آمادگی کرده‌اند، ارجاع خواهند داد.

*سرویسکاران مجاز به محل سکونت شهروندان مراجعه و ضمن بازدید کامل وضعیت محل نصب وسایل گازسوز، ایمنی محل را از نظر ایمنی نصب و استفاده از وسایل گازسوز شامل دودکش ها، دریچه های تامین هوا، شیلنگ ها و بست ها و ... مورد بازدید کارشناسی قرار می دهند و فرم چک لیست بازدید ایمنی را تکمیل می کنند و یک نسخه را به شهروندان خواهند داد.

*در این فرم، موارد ناایمنی احتمالی مشخص شده و توصیه های ایمنی برای پیشگیری از حوادث (بویژه در موارد پرخطر و حادثه ساز) به شهروندان عزیز ارائه خواهد شد.

رضا گلین شریف دینی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
@goldust
-
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
۰
۰
سلام
مواردی كه ناامن باشند چگونه برخورد میشود؟ایا فقط باارشاد اصلاح خواهد شد.
كاش باشركت گازتفاهم امضا میشد وموارد خطرراجهت اعمال معرفی میكردند.
باتشكر
سیدمجید موسوی
-
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
۰
۰
ضمن سپاس از جام جم عزیز بابت مشاركت در این حركت خداپسندانه بنده موسوی هستم از تبریز عضو كوچكی از كمپین مرگ خاموش امید دارم به كمك شما و همه رسانه ها جهت ایجاد فرهنگ خود ایمن سازی كوچكترین قدمی برای حفظ و ارزش دادن به جان میلیونها هم وطن برداریم به امید جامعه ایمن و سالم و شاد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها