به گفته مدیرکل آموزشگاه‌ها و مراکز پیش دبستانی آموزش و پرورش نیمی از مراکز پیش دبستانی در کشور به طور غیرمجاز فعال هستند.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۲
نیمی از مراکز پیش دبستانی کشور غیرمجازند

به گزارش جام جم آنلاین، مجتبی زینی وند در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما افزود: از 8 هزار مراکز پیش دبستانی در کشور فقط 4 هزار و 300 مرکز مجوز فعالیت رسمی دارند و بقیه به صورت غیرمجاز مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: اگر تا مهلت اعلام شده این مراکز برای دریافت مجوز به آموزش و پرورش مراجعه نکنند از طریق مراجع قضایی با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

زینی وند با اشاره به اینکه تنها مرجع صدور مجوز فعالیت مراکز پیش دبستانی، وزارت آموزش و پرورش است تاکید کرد: در مراکز پیش دبستانی غیرمجاز مطالب آموزشی غیراستاندارد ارائه می شود و ما از مدیران این آموزشگاه ها درخواست می کنیم هرچه زودتر برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند.

مدیرکل آموزشگاه ها و مراکز پیش دبستانی آموزش و پرورش گفت: شهریه مراکز پیش دبستانی در هر منطقه متفاوت است و بین 60 تا 80 درصد شهریه مدرسه غیردولتی در همان منطقه است.

زینی وند به فعالیت 12 هزار آموزشگاه زبان و علمی آزاد در کشور اشاره کرد و افزود: همه آموزشگاه هایی که فراگیران زیر 20 سال دارند باید طبق قانون از آموزش و پرورش مجوز دریافت کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه این قانون در بسیاری از آموزشگاه ها رعایت نمی شود و این مراکز با مجوز سایر نهادها در حال فعالیت هستند که کاملا غیرقانونی است.

زینی وند خاطرنشان کرد: در صورتی که هر آموزشگاه بدون تابلو و مشخصه مشغول به فعالیت باشد فعالیت آن غیرمجاز و غیرقانونی است.

وی افزود: در حال صدور کد شناسایی برای هر آموزشگاه آزاد هستیم که براساس آن شهریه و نحوه فعالیت هر آموزشگاه در هر منطقه مشخص می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها