آیا شما همه چیز را در مورد سامسونگ می‌دانید؟ این غول کره‌ای بدون هیچ شکی محبوب‌ترین تولیدکننده اسمارت فون در دنیاست و در بخش‌های دیگر همچون هوافضا، تلویزیون و لوازم خانگی نیز فعالیت دارد. شرکت‌ها هر چه در صنایع بیشتری فعال باشند، داستان‌های بیشتری در مورد آنها می‌توان گفت.
کد خبر: ۹۵۷۱۹۳
5 نکته ای که شاید در مورد سامسونگ نمی‌دانستید!

به گزارش جام جم آنلاین از آی تی رسان ، سامسونگ در حال حاضر روزهای سختی را پشت سر می‌گذراند: تولید نوت ۷ را متوقف کرده، ضرر زیادی داده و شهرتش صدمه دیده است. اما موفقیت سامسونگ نیز یک شبه به دست نیامد. این شرکت در سال ۱۹۳۸ با نام Samsung Sanghoe پا به عرضه وجود گذاشت و ادعای نداشت: تنها رشته فرنگی (نودل) تولید می‌کرد و می‌فروخت. سال‌ها بعد تبدیل به یکی از بزرگترین گروه‌های صنعتی در دنیا شد و به صنایع مختلف وارد شد (بخش الکترونیک مشهورترین بخش است). با ۸۰ سال سابقه، سامسونگ ید طولایی در صنایع مختلف دارد. در زیر پنج حقیقت جالب در مورد سامسونگ را می‌خوانید.

۱- نام سامسونگ متضمن موفقیت است

همانطور هم که می‌دانید، نام تجاری یا برند یک شرکت، فارغ از کشور، تصادفی انتخاب نمی‌شود. به عنوام مثال، نام شرکت آمریکایی Nike برگرفته از نام الهه یونانی Niké بوده که به معنای الهه پیروزی است و علاقه این شرکت به پیروز شدن در بازار را نشان می‌دهد. نام سامسونگ از دو قسمت Sam ( به معنای عدد ۳) و Sung (به معنای ستاره‌ها) گرفته شده است. در تفکر غربی ستاره به معنای موفقیت است. اما در تفکر کره‌ای این سه ستاره برگفته از خدای چینی است که نشان از سه عامل افتخار، شانس و طول عمر دارد.

۲- بودجه بازاریابی آن بسیار زیاد است

سامسونگ موفقیت را مدیون عوامل زیادی است. از طرفی این غول کره‌ای نشانگر آغاز عصر اسمارت‌فون بوده و با اسمارت‌فون‌های میان‌رده خود بسیاری را برای اولین بار با دنیای اسمارت‌فون آشنا کرد. از طرف دیگر، بودجه عظیمی برای تبلیغات و بازاریابی دارد. احتمالا شما هم پوسترها و تبلیغات تلویزیونی این شرکت را دیده‌اید.

بودجه تحقیق و توسعه سامسونگ بسیار زیاد است (۱۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵). اما بودجه بازاریابی نیز بسیار زیاد است. بودجه بازاریابی این شرکت، ۳.۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ بوده که این شرکت را در جمع بیست شرکت برتر بازاریابی دنیا و پس از Nike قرار می‌دهد. تنها سونی با بودجه بازاریابی ۳.۷ میلیارد دلار در دنیای اسمارت‌فون از سامسونگ جلو است.

۳- مدیرعامل همه چیز را تعیین می‌کند

در اواخر قرن بیستم، اعتبار تولیدات سامسونگ همانند کشور چین حال حاضر بود: ارجحبت کمیت بر کیفیت. اما مدیرعامل جدید در آن زمان، لی کون‌هه با شعار «همه چیز را تغییر بده، جز زن و فرزند» وارد شد و تغییرات زیادی در سامسونگ ایجاد کرد و محصولات آن را تبدیل به یکی از باکیفیت‌ترین‌های دنیا تبدیل کرد.

در سال ۱۹۹۵، این مدیرعامل چنان از کیفیت اسمارت‌فون‌های سامسونگ عصبانی بود که میلیاردها واحد آن را جلوی کارمندان به آتش کشید. البته امروز خود این اسمارت‌فون‌ها آتش می‌گیرند!

۴- سامسونگ بزرگترین برج دنیا را ساخته است!

آیا نام برج خلیه را شنیده‌اید؟ برج خلیه در دبی قرار داد و با ۸۲۸ متر ارتفاع، بزرگترین برج دنیاست. اما چه شرکتی این برج را ساخت؟ درست حدس زدید: سامسونگ!

البته واضح است که بخش الکترونیک سامسونگ اینکار را انجام نداده است، بلکه بخش C&T Corporation که در بخش‌های مد، تجارت و ساخت و ساز کار می‌کند، این برج را ساخته است. همانطور هم که واضح است این پروژه بزرگ و پیچیده‌ای بود که باید سامسونگ با شرکت‌های دیگر نیز همکاری می‌کرد، اما باید به نتیجه کار افتخار کند.

۵- سامسونگ برای اپل قطعه می‌سازد

سامسونگ از تجربه خود استفاده کرده و به دیگر شرکت‌ها خدمات می‌دهد، بخصوص به رقیب دیرینه‌اش: اپل. گرچه این دو غول دنیای تجارت، با هم رقابت شدیدی دارند، اما از همکاری با یکدیگر ابایی ندارند. سامسونگ برای مک‌های اپل SSD می‌سازند و نمایشگرهای رتینای اپل نیز ساخت این شرکت هستند. به دلیل اینکه اپل زیاد در کارهایش شفافیت نشان نمی‌دهد، فهمیدن دقیق قطعاتی که سامسونگ برای اپل می‌سازد، دشوار است. هر چه باشد، بخش موبایل تنها ۳۰ درصد درآمد بخش الکترونیک را تشکیل می‌دهد و یافتن گزینه‌هایی برای کسب درآمد بیشتر، چندان دور از ذهن نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی رضا
-
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
۰
۰
رو چه حسابی با این قاطعیت میگید محبوبترین تولیدكننده اسمارت فون
هیچوقت فروش بیشتر دلیل بر محبوبیت بیشتر نمیشه
اگه اینطوری بود الان باید شركت سایپا و ایران خودرو تو همین كشور خودمون از بی ام و - بنز - پورشه محبوبتر میشدن
مجید
-
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
چكار به كشور خودمون داری . جهانی فكر كن!!!!
تو دنیا كیفیت انحصار میاره نه قدرت !!!

نیازمندی ها