بازی کردن با سگتان برای اینکه بفهمید دوستتان دارد ایده خوبی است اما برای دانستن اینکه واقعا چه حسی دارد، چندان کارآمد نیست.
کد خبر: ۹۵۷۱۹۲
قلاده هوشمندی که احساسات سگ را نشان می دهد

به گزارش جام جم آنلاین از کلیک، یک زیست شناس ژاپنی این مشکل را با ساخت “اولین تصویرساز ذهنی سگ در جهان” حل کرده است.

نوار Inupathy که اینو در زبان ژاپنی به معنی سگ است، ضربان قلب سگ را اندازه گرفته و تعیین می کند که او در هر لحظه چه حسی دارد. این دستگاه کار خود را با بررسی نرخ ضربان قلب(HRV) انجام می دهد. تیم سازنده این دستگاه می گوید که آن ها داده های HRV برای شادی، تمرکز، هیجان، و حالت آرامش جمع آوری کرده اند و در نظر دارند باز هم داده های بیشتری را به آن اضافه کنند. هر زمان که دوست پشمالوی شما هرکدام از احساسات را داشته باشد، قلاده ای که روی آن LED نصب شده، یک رنگ مختلف را نمایش می دهد. برای مثلا قرمز نشانه هیجان، آبی برای آرامش، سفید برای تمرکز و رنگین کمان برای شادی هستند.

قلاده فوق می تواند از طریق بلوتوث LE(بلوتوث کم مصرف) به تلفن هوشمند شما متصل شده و زمانی که شما در محدوده دسترسی قرار دارید، می توانید احساسات سگتان را چک کنید. اگر آبی باشد می توانید حالت “بیا بازی کنیم” را در اپلیکیشن روشن کنید که به شما بازی های مخصوص برای سگتان را پیشنهاد می دهد و با انجام بازی، روحیه سگ نیز تغییر خواهد کرد. این حالت حتی رتبه می دهد که سگ شما تا چه حد شاد می شود که عددی بین یک تا صد است. پس از آن می‌توانید چالش ایجاد کنید تا میزان شادی و هیجان را افزایش دهید.

یوجی یاماگوچی، زیست شناسی که ایده این دستگاه را ارائه کرده است، در نظر دارد قابلیت های آن را ارتقا داده تا سلامت حیوان را نیز ارزیابی کند. البته این دستگاه در هنگام اندازه گیری نرخ ضربان قلب دقیق نیست و مشخص نیست با قیمت ۲۴۹ دلار تا چه حد دقیق کار خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها