رئیس شورای عالی تهیه کنندگان سینما توضیح داد

پول های کثیف در شبکه نمایش خانگی

وقتی پول تمیز و سالم وارد سینما نشود، فساد ایجاد می‌کند و به اقتصاد سینمای ایران ضرر می‌زند. هم اکنون در شبکه نمایش خانگی چند سریال در حال ساخت است که به طور مشخص یکی دو تای آنها دارند هزینه‌های خارج از عرف انجام می‌دهند
کد خبر: ۹۵۶۸۱۶
پول های کثیف در شبکه نمایش خانگی

به گزارش جام جم آنلاین این صحبت های غلامرضا موسوی، رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان است ، مردی که چند وقت پیش هم وقتی از پولشویی در شبکه نمایش خانگی صحبت کرد، خیلی‌ها به او خرده گرفتند که حرف اشتباهی زده است، حالا با دستگیری تهیه‌کننده سریال «شهرزاد» در پرونده اختلاس صندوق فرهنگیان مشخص شد نگرانی‌ها و هشدار‌هایش نه تنها از سر ناآگاهی نبوده است بلکه پیش‌بینی شرایطی بوده که امروز شاهد آن هستیم.

هزینه های عجیب در برخی سریال ها

او در تازه ترین اظهارنظرش در این رابطه به مشرق گفت: وقتی پول تمیز و سالم وارد سینما نشود، فساد ایجاد می‌کند و به اقتصاد سینمای ایران ضرر می‌زند. هم اکنون در شبکه نمایش خانگی چند سریال در حال ساخت است که به طور مشخص یکی دو تای آنها دارند هزینه‌های خارج از عرف انجام می‌دهند، دستمزدهایشان بسیار بیشتر از عرف‌های معمول است و برای مواردی هزینه می‌کنند که اصلاً در سیستم سینما وجود ندارد. من به عنوان مسئول صنفی باید جلوی لطمه‌ای را که این فعالیت‌ها به سینمای ایران می‌زند، بگیرم. وقتی بازیگران را با هزینه‌های بسیار بالا می‌خرند، توقع بازیگران را بالا می‌برند و این خطرناک است چون کار‌های بعدی خواسته‌هایشان را برآورده نمی‌کند و همین اقتصاد سینما را به سمت فروپاشی می‌برد.

ضعف مدیریت ارشاد

این تهیه کننده پیشکسوت در پاسخ به این پرسش که چرا مدیران مربوطه در وزارت ارشاد در برابر این اتفاق واکنشی ندارند هم توضیح داد: به گمانم مسئول شبکه نمایش خانگی در وزارت ارشاد هیچ شناختی از نمایش خانگی و از تبعات ساخت این سریال‌ها و پرداخت‌های بی‌حساب و کتاب آنها ندارد. وی اصلاً سینمایی نیست و از تئاتر آمده و آشنایی با فضای سینما ندارد. اگر این سریال‌هایی را که در حال ساخت هستند مردم پس بزنند چه اتفاقی می‌افتد مگر نه اینکه ضرر آن متوجه کل سینما می‌شود؟ همین آقایی که اخیرا دستگیر شده اصلاً عضو شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما نیست و ما او را به عنوان تهیه‌کننده نمی‌شناسیم. او در چند کار سرمایه‌گذار بوده است. همه می‌توانند در سینما سرمایه‌گذاری کنند، اما برای اینکه عنوان تهیه‌کننده داشته باشند ما چهار تشکیلات در شورای عالی داریم که افراد برای عضویت در شورا باید از طریق یکی از آنها اقدام کنند و آنها هم افراد را برای پذیرش به کمیته شورای عالی معرفی می‌کنند. آن فرد یا اصلاً درخواست عضویت نداده، یا درخواست داده و رد شده در هر صورت عضو شورای عالی نیست.

ضرورت ورود قوه قضائیه

موسوی در پایان برای رفع این آسیب راهکارش را بیان کرد: به نظرم قوه قضائیه اگر خوب عمل کند و هشدار‌ها را جدی بگیرد، این کار شدنی خواهد بود. من سه سال پیش هشدار دادم و اگر امروز اثبات نمی‌شد، هنوز هم از سوی برخی‌ها در مظان اتهام بودم که چرا آن حرف‌ها را زدم. الان هم می‌گویم برخی از این سریال‌ها نمی‌گویند پول از کجا آورده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها