نامش محمدرضا اسماعیلی است، سال 91 با رتبه 2000 وارد دانشگاه فرهنگیان شد و امسال در رشته علوم تربیتی با رتبه اول فارغ التحصیل شد و از مهرماه در یکی از مناطق محروم استان کردستان، مدیر آموزگار برای 35 دانش آموز ابتدایی است.
کد خبر: ۹۵۶۶۹۷
حواس‌تان به این ۳۵دانش‌آموز باشد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، اینجا مدرسه است؛ نقطه شروع آموختن.اینجا مدرسه است. جایی که آقا معلم جوان، آموزگار 6 پایه تحصیلی ابتدایی و نوآموزان پیش دبستانی است.

اینجا مدرسه است، مدرسه روستای شریف کندی از توابع استان کردستان، شهر بیجار، واقع در منطقه کرانی.

انتخاب شغل معلمی با رتبه 2000

نامش محمدرضا اسماعیلی است، سال 91 با رتبه 2000 وارد دانشگاه فرهنگیان شد و امسال در رشته علوم تربیتی با رتبه اول، در پردیس شهید مفتح شهر ری فارغ التحصیل شده است و حال از مهرماه در یکی از مناطق محروم استان کردستان به عنوان مدیر آموزگار با 35 دانش آموز ابتدایی در 6 پایه، مشغول به خدمت است.

وی می‌گوید: منطقه کرانی با نزدیک ترین شهری که بخشداری دارد 45 کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسیر صعب العبور، رفت و آمد به سختی انجام می گیرد.

اسماعیلی ادامه داد: در سال اول تدریسم، آمادگی معلم چند پایه را داشتم، اما اصلا تصور نمی کردم مدیر آموزگار در یک منطقه محروم شوم و از این بابت نگرانم، زیرا خیلی از مسایل را نمی دانم و وظایفم بیشتر شده است.

پاکی و سادگی روستاییان، بزرگترین دلگرمی معلم جوان

برای این نو معلم جوان پاکی وبی آلایشی مردم و دانش آموزان روستا بزرگترین نعمت و دلگرمی است و اسماعیلی در این خصوص می‌گوید: بچه‌های اینجا پاک و بی ریا هستند، خنده هایشان از همه چی باارزش‌‌تر است، والدین پاک و بی آلایش دارند، اما برای من که سال اول اشتغالم است تنها زندگی کردن قدری سخت است.

تفاوت زیاد کارورزی در تهران و اشتغال در منطقه محروم

اسماعیلی نسبت به درس‌های گذرانده و نیز کارورزی در دانشگاه گلایه‌هایی دارد، وی در این باره اظهار می دارد: در دانشگاه فرهنگیان، واحد‌های تئوری خوانده ایم و چندان در عرصه عمل نمی‌توانیم این دروس را عملیاتی کنیم، با وجود آنکه کارورزی داشته ایم، اما تفاوت‌های مدارس تهران با مناطق محروم بسیار است و اکنون با بهره گیری از تجارب معلمان قدیم، همچنین کسب تجربه شخصی، به تدریس دانش آموزانم و مدیریت مشغول هستم و امیدوارم که از عهده‌اش برآیم.

بزرگترین دغدغه ونگرانی مدیر آموزگار جوان: محرومیت و کمبود امکانات آموزشی

اما برای این معلم جوان، محرومیت‌ها و مشکلات مدرسه بزرگترین دغدغه وناراحتی است، اسماعیلی در این خصوص می‌گوید: اداره کردن کلاس‌ها خیلی سخت است، 35 دانش‌آموز در پایه‌های 3، 5، 6 و پیش دبستانی دارم و یک معلم دیگر نیز در مقاطع اول، دوم وچهارم تدریس می‌کند.

وی ادامه می‌دهد: اینجا من در کنار آموزگار بودن، معاون، مدیر و خدمتگزار نیز هستم و باید تمام وظایفم را به خوبی انجام دهم، اما نبود امکانات، مشکلی است که بسیار رنج آور است و تمرکزم را برای انجام وظایف به طور مطلوب از بین می‌برد.

طی مسافت 2 ساعتی برای یک پرینت ساده

آقا معلم می گوید: مدرسه روستای شریف کندی بسیار محروم است و نیازمند امکانات حداقلی است؛ به عنوان نمونه، معلم باید برای یک پرینت ساده 2 ساعت مسیر صعب العبور را طی کند تا به شهری برسد که یک خدمات کامپیوتری ساده داشته باشد و بتواند پرینتی برای مدرسه بگیرد. همچنین ساختمان‌ها و بافت این مدرسه بسیار قدیمی بوده و بیشتر به یک سوله گندم شبیه است تا مدرسه.

ترس از بخاری نفتی غیر استاندارد

کلاس‌های این مدرسه با بخاری نفت سوز غیر استاندارد، گرم می‌شود، به طوری که معلم و دانش‌آموزان برای فصل سرما، بسیار هراسان شده‌اند وبابت آن به همه جا رفته‌اند، اما با جواب مشترکِ بودجه نداریم، خودتان مدیریت کنید، مواجهه شده‌اند.

تنها وسیله آموزشی مدرسه: تخته وایت برد قدیمی

مدرسه شریف کندی، هیچ‌گونه وسایل کمک آموزشی ساده هم ندارد، به طوری که اسماعیلی می‌گوید: من دوست دارم به این کودکان با استعداد با وسایل کمک آموزشی و روش‌های نوین آموزشی درس بدهم، اما تنها وسیله آموزشی اینجا یک تخته وایت برد است که آنهم تا چند روزدیگر به دلیل فرسودگی از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: چون من اینجا بیتوته کرده‌ام و شبانه روز در مدرسه هستم، برای زمان‌های بعدظهر نیز کلاس‌های فوق برنامه همچون قرآن و نقاشی گذاشته‌ام.

این مدرسه محروم که مدیر آموزگارش از مهر ماه امسال مشغول به کار شده است، نیازمند نگاه ویژه و یاری است،

این معلم جوان تنها قدری حمایت می‌خواهد تا با با فراغ خاطر، 35 فرزند پاک وساده روستای محل خدمتش را افراد مفید و ارزشمند برای جامعه تبدیل کند و این امر در کنار حمایت مسئولان، یاری خیرین همیشه مهربان را برای خرید برخی امکانات آموزشی می طلبد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۶
رضا شكوهی
-
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
۰
۰
زنده باشی , من به عنوان یك ایرانی شرمنده تو هستم كاشكی كه نزدیك بودم و میتوانستم كه به تو و مدرسه كمك كنم.
متاسفانه من هزاران كیلومتر از تو فاصله دارم.
رضا از كالیفرنیا
حامد
-
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
خو پاشو بیا
رضا شكوهی
-
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
اگر برادر سیدحسین نقوی حسینی سنگ اندازی نكنه و همه را با یك چشم نگاه نكنه اكثر ایرانی های خارج از كشور عاشقانه دوست دارند خدمتگزار وطن خود باشند..
آزاد
-
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
۰
۰
با سلام، اگه شماره تلفن یا ایمیلی از این معلم شریف دارید در اختیار بنده قرار دهید.
هموطن
-
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
۰
۱
با سلام ، جام جم ممنون از انتشار خبرتون ولی ایكاش لطف كنید راه ارتباطی با این آموزگار بسیار محترم را هم معرفی كنید تا بتوانیم سهمی در یاری رساندن به این عزیزان داشته باشیم . منتظر اعلام شماره تلفن و یا هر راه ارتباطی دیگری هستم. باتشكر
رضا شكوهی
-
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
من هم منتظر اعلام شماره تلفن یا هر راه ارتباطی با این استاد شریف هستم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها