به گفته وزیر خارجه آمریکا تماس بعدی میان کشورهای شرکت‌کننده در نشست لوزان روز دوشنبه خواهد بود و طرف ها درباره اقدامات آتی درباره سوریه گفتگو می کنند.
کد خبر: ۹۵۶۶۶۵
تماس بعدی کشورهای حاضر در نشست لوزان، دوشنبه

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، جان کری روز شنبه اعلام کرد آمریکا، روسیه و برخی کشورهای منطقه در گفتگوهایی که در لوزان برگزار شد، به بررسی ایده های جدید در خصوص احیای آتش بس در سوریه پرداختند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: مقامات سطح پایین تر بار دیگر روز دوشنبه با یکدیگر تماس خواهند گرفت تا دستور کار جدیدی را شکل دهند. وی از افشای جزئیات بیشتر این ابتکار عمل ها خودداری کرد.

کری همچنین این نشست را یک جلسه «طرح افکار و ایده ها» توصیف کرد که با وجود تنش ها میان طرفین شرکت کننده، به خصومت منتهی نشد و همه شرکت کنندگان در خصوص وضعیت فوق العاده بحران سوریه توافق کردند.

وی در گفتگو با خبرنگاران در هتل لوزان گفت: «من این (نشست) را دقیقا همان گونه که می خواستیم، توصیف می کنم.» کری همچنین این گفتگوها را «بسیار صریح» توصیف کرد که همه طرفین به صورت همزمان بر سر میز مذاکره نشسته بودند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: «برخی لحظه های دشوار نیز پیش آمد که طی آن، قطعا تنش هایی وجود داشت. اما (رویکرد) همه سازنده بود».

جان کری همچنین گفت: تماس بعدی میان کشورهای شرکت‌کننده در نشست لوزان روز دوشنبه خواهد بود و طرفها درباره اقدامات آتی درباره سوریه گفتگو می کنند.

در این نشست علاوه بر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، وزرای خارجه روسیه، آمریکا، ترکیه، عربستان، قطر، عراق، مصر و استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه حضور داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها