رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با تأکید بر اینکه نسبت به مدیریت وزیر آموزش و پرورش و همکاران وی به شدت معترض هستیم، گفت: بازداشت‌هایی که در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت می‌گیرد، نشان دهنده اوج تخلفات و وسعت آن است.
کد خبر: ۹۵۶۲۱۸
بازداشت‌ها در صندوق ذخیره فرهنگیان نشانه اوج تخلفات است/ نسبت به مدیریت «فانی» معترضیم

به گزارش جام جم آنلاین ،سیدحسین نقوی حسینی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص «عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان» اظهار داشت: شرایط مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان بسیار نامطلوب است و این موضوع با توجه به سرمایه بسیار بالایی است که در این صندوق وجود دارد.

وی افزود: 90 درصد فرهنگیان ماهانه مبلغی را به این صندوق واریز می‌کنند و صندوق باید با کارکرد خود، سود آنها را بدهد اما متأسفانه کارکرد این صندوق بسیار نامطلوب است.

نقوی حسینی ادامه داد: به گمان ما در این صندوق تخلفاتی در حوزه‌های مختلف رخ داده است؛ چه در اقدامات اقتصادی صندوق و چه در ارتباط با تسهیلاتی که در اختیار قرار داده است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس یادآور شد: بازداشت‌هایی که در این صندوق صورت می‌گیرد، نشان دهنده اوج تخلفات و وسعت آن است.

وی تأکید کرد: بارها به وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی نسبت به کارکرد صندوق ذخیره فرهنگیان تذکر داده و مصادیق را ارائه کرده‌ایم، اما اراده‌ای برای جلوگیری از این تخلفات وجود نداشت و ما درخواست تحقیق و تفحص را به هیأت رئیسه مجلس ارائه کرده‌ا‌یم.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه روند قانونی طرح تحقیق و تفحص از صندوق طی شده است، گفت: این موضوع در دستورکار صحن علنی مجلس است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با تأکید بر اینکه قوه قضائیه و سازمان بازرسی کشور نیز در این خصوص بیکار ننشسته‌اند و اقدامات قانونی و قضایی خود را انجام داده‌اند، افزود: مجلس نیز تحقیق و تفحص از صندوق را در دستور کار قرار می‌دهد.

وی در واکنش به این پرسش که «وزیر آموزش و پرورش اظهارات ضد و نقیضی در خصوص بازداشت افراد منتسب به این صندوق بیان می کند، نظر شما چیست؟» تصریح کرد: افراد بازداشت شده افراد مربوط به صندوق ذخیره هستند و با توجه به اینکه در مرحله اتهام قرار دارند و موضوع در حال بررسی است، هیچ ادعایی را نمی‌توان در این خصوص مطرح کرد و باید اجازه دهیم دستگاه قضایی مراحل قانونی خود را در این خصوص طی کند.

نقوی حسینی با تأکید بر اینکه در تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان حتماً تمام زوایای این موضوع را بررسی می‌کنیم، گفت: زوایای کار را می‌شناسیم و این تحقیق و تفحص به قوه قضائیه و سازمان بازرسی کشور کمک می‌کند تا حقوق فرهنگیان حفظ شده و صندوق به جایگاه خود برگردد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در پاسخ به این پرسش که «سرانجام طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به کجا انجامید؟»، گفت: در خصوص مدیریت وزیر آموزش و پرورش و همکاران وی به شدت معترض هستیم و این مدیریت را ناتوان از تحولات عمیق در حوزه تعلیم و تربیت می‌دانیم و معتقد هستیم این مدیریت نه تنها به نظام تعلیم و تربیت لطمه‌های شدیدی وارد کرده است، بلکه نتوانسته از حقوق فرهنگیان دفاع کند.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگیان به شدت از مدیریت فعلی این وزارتخانه ناراحت هستند، یادآور شد: این نارضایتی عمومی فرهنگیان حزبی، گروهی و جناحی نیست.

نقوی حسینی با بیان اینکه همه جریانات، گروه‌ها، احزاب و حتی انجمن اسلامی معلمان و تشکل‌های فرهنگیان که قانوناً مجوز نیز ندارند، نسبت به این موضوع اعتراض دارند، گفت: این موضوع عمومیت دارد و اعتراض نسبت به وضع نامطلوب آموزش و پرورش در جامعه فرهنگیان وجود دارد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اضافه کرد: فرهنگیان احساس می‌کنند مدیریت فعلی آموزش و پرورش قادر به اداره کردن این وزارتخانه نیست چه برسد به اینکه بتواند از حقوق آنها دفاع کند.

وی با بیان اینکه یک بار در مجلس نهم طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح شد و به صحن مجلس آمد، بیان داشت: آنجا نمایندگان معترض حرف‌های خود را بیان کردند، اما به هر دلیلی مجلس نهم به استیضاح رأی نداد.

نقوی حسینی متذکر شد: در مجلس دهم طرح استیضاح پیگیری شده و تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است؛ نشست‌های متعددی با استیضاح‌ کنندگان انجام شده اما آنها توضیحات مسئولان مربوطه را نپذیرفتند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود:‌ البته هیأت رئیسه مجلس تلاش می‌کند به نحوی استیضاح وزیر آموزش و پرورش به صحن علنی مجلس نیامده و موضوع حل و فصل شود.

وی تصریح کرد: تا آنجا که بنده اطلاع دارم استیضاح کنندگان حاضر نیستند از این موضوع عبور کنند و درخواست انجام استیضاح را دارند.

نقوی حسینی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از طراحان استیضاح وزیر آموزش و پرورش از لیست امید و حامیان دولت هستند نه مخالفان دولت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پرچم سردمداری استیضاح در دست موافقان دولت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
معلم
-
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
۰
۰
از ابتدا قرار بود 5 درصد از فرهنگیان و 5 درصد را دولت پرداخت كند و هنگامی كه فرهنگی عضو بازنشسته شد جمع سهم فرهنگی و سهم دولت با سود آن یكجا پرداخت شود. با توجه به صورتحسابی كه از سایت صندوق ذخیره می گیریم معلوم می شود كه دولت هم به تعهداتش عمل نكرده است
پیشقدم
-
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
۰
۰
اینها همه فرهیخته بودند و اینكارو كردن !
این قوم همیشه به صنعت نفت گیر می دادند !
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها