در ماه ژوئیه و برای مقابله با تهدیدات احتمالی

جنگنده‌های آمریکا در شرق آفریقا مستقر شدند

وزارت دفاع آمریکا از حمله موشکی به مواضع نیروهای یمنی در ساحل دریای سرخ در واکنش به آنچه حمله به ناو این کشور خواند، خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۶۷۶
حمله موشکی آمریکا به نیروهای یمنی در دریای سرخ

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، پنتاگون با اشاره به حمله به برخی مواضع راداری در ساحل دریای سرخ در یمن مدعی شد که در زمان مناسب به حمله به ناوشکن آمریکایی در سواحل یمن واکنش نشان خواهد داد.

آمریکایی ها ادعا کردند که حملات محدود و با هدف از دفاع از نیروهای آمریکایی و کشتی ها و آزاد دریانوردی بوده است و آمریکا به هر تهدید دیگر ضد کشتی های این کشور واکنش نشان خواهد داد.

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد: ناو نیتز موشکهای تام هاک به مواضع راداری در یمن در واکنش به هدف قرار گرفتن ناو میسون، شلیک کرده اند. در این حملات سه موقعیت راداری در یمن منهدم شده است.

رسانه ها اعلام کردند که این حمله موشکی به مناطق تحت کنترل نیروهای مردمی یمن در ساحل دریای سرخ بوده است.

شایان ذکر است مقامات آمریکا روز چهارشنبه مجددا مدعی شلیک دو فروند موشک به ناوشکن این کشور در دریای سرخ از اراضی یمن شدند.

بر اساس ادعای آمریکایی ها دو فروند موشک به سمت ناوشکن «میسون» در آب های بین المللی در سواحل یمن شلیک شده اما به هدف اصابت نکرده اند.

«جف دیویس» سخنگوی پنتاگون گزارش داد که دو فروند موشک به سمت این ناوشکن در آب های بین المللی شلیک شده اما پیش از برخورد با آن در آب های بین المللی فرود آمده اند.

دیویس مدعی شد که این دو موشک از مناطق تحت کنترل نیروهای انصارالله یمن شلیک شده است.

آمریکایی ها چند روز پیش هم ادعای مشابهی را مطرح کرده بودند که البته یمنی ها آن را ادعایی بی‌ اساس دانستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها