با این‌که ده‌ها کارخانه و شرکت مختلف در سراسر جهان وجود دارند که به لطف سیستم‌عامل اندروید گوشی هوشمند تولید می‌کنند، اما باز هم این پلتفرم به نوعی برای کالبدهای فیزیکی خود بیگانه به نظر می‌رسد.
کد خبر: ۹۵۴۷۸۶
رونمایی از موبایل‌های پیکسل گوگل با هدف تعالی اندروید

مشکلی که به ادعای طرفداران تیفوسی اندروید تا اینجای کار اجازه نداده ظرفیت‌های واقعی این سیستم‌عامل به‌طور کامل مورد استفاده قرار بگیرد. نبود همین سخت‌افزار اختصاصی برای پلتفرم اندروید، شرکت گوگل را به تولید سری گوشی‌های نکسوس ترغیب کرد که نتیجه کار حداقل در آمار فروش امیدوارکننده نبود. اما هفته گذشته شرکت گوگل مراسمی را برگزار کرد که در آن کاربران همیشگی اندروید یک بار دیگر به پیدا کردن کالبد واقعی سیستم‌عامل محبوبشان امیدوار شدند. در این مراسم سرانجام گوگل از دو تلفن هوشمند پیکسل و پیکسل XL به صورت رسمی رونمایی کرد؛ تلفن‌های همراهی که به ادعای گوگل اولین موبایل‌هایی هستند که تمام و کمال زیر نظر این شرکت ساخته شده‌اند.

دوقلوهای ناهمسان

این دو تلفن همراه غیر از اندازه در بیشتر امکانات مشابه هستند، دستگاه پیکسل از یک نمایشگر پنج اینچی با رزولوشن 1080p استفاده می‌کند و مدل بزرگ‌تر با نام اکس ال موبایلی 5.5 اینچی با رزولوشن QHD است. گوگل در این گوشی از بهترین تراشه گوشی‌های اندرویدی موجود، یعنی اسنپ‌دراگون 821 استفاده کرده است. همان طور که می‌دانید جدید‌ترین تراشه کوآلکام یک پردازنده چهار هسته‌ای است که 2.15 گیگاهرتز قدرت دارد.

گوگل در مورد رم خساست به خرج نداده و هر دو دستگاه از چهار گیگابایت رم استفاده می‌کنند. در بحث حافظه داخلی نیز دو انتخاب برای هر دو مدل گوشی وجود دارد. دو انتخابی که حد وسط ندارد، یک مدل با حافظه پایین 32 گیگابایتی و یک مدل با حافظه بالای 128 گیگابایتی. برخلاف بیشتر گوشی‌های اندروید و البته درست مانند گوشی‌های دیگر شرکت گوگل، این سری گوشی‌ها نیز قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی را ندارد و باید با همین حافظه‌های داخلی تلفن همراه کنار بیایید.

آیفون اندرویدی

بدنه دستگاه که بیشتر از آن‌که شبیه نکسوس‌های قبلی باشد، شباهت بی‌چون و چرایی به گوشی‌های شرکت اپل دارد، از جنس آلومینیوم بوده و ظاهری چشم نواز و یکدست به دستگاه داده است. البته این دستگاه برخلاف دیگر رقبایش مانند آیفون 7، گلکسی اس7 و ال‌جی V20 از بدنه ضدآب برخوردار نیست.

نکته جالب دیگر در مورد موبایل‌های گوگل این است که هر دو موبایل، اولین دستگاه‌هایی هستند که از پلتفرم واقعیت مجازی گوگل یعنی Daydream پشتیبانی می‌کنند. Daydream هدست‌های جدید واقعیت مجازی این شرکت است که بتازگی رونمایی شده است.

ابرهای بی‌نهایت

دوربین دستگاه نسبت به رقبا ویژگی سخت‌افزاری بخصوصی ندارد و در بخش پشتی یا اصلی یک دوربین 12.3 مگاپیکسلی قرار دارد که از دیافراگم f/2.0 بهره می‌برد و از لرزشگیر مکانیکی تصویر یا همان لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. دوربین سلفی دستگاه نیز یک دوربین هشت مگاپیکسلی است. اما برگ برنده گوگل در زمینه دوربین فضای ابری بی‌نهایت برای ذخیره عکس‌های کاربران است. فضایی که گوگل ادعا کرده هیچ وقت پر نخواهد شد.

بدیهی است این دو گوشی 143 و 168 گرمی از آخرین نسخه اندروید یعنی 7.1 استفاده کرده و به ترتیب باتری‌های 2770 میلی‌آمپری و 3450 میلی‌آمپر را در خود جای داده‌اند. ساخت این دستگاه‌ها توسط شرکت اچ‌تی‌سی انجام شده است، اما هیچ جای دستگاه اثری از نام این شرکت وجود ندارد. امیدواریم گوگل واقعا همانطور که ادعا می‌کند از صفر تا صد مراحل تولید گوشی را بدقت رصد کرده باشد، چراکه اچ‌تی‌سی در سال‌های اخیر نشان داده استعداد قبل را برای راضی نگه‌داشتن مشتریانش ندارد. گوگل هنوز تاریخ عرضه و قیمت نهایی این دو گوشی را اعلام نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها