در این مطلب قصد داریم تا راه حل هایی برای متداول ترین مشکلاتی که کاربران اندروید با آن روبرو هستند، بیان کنیم.
کد خبر: ۹۵۴۴۴۸
۱۰ مشکل متداول در سیستم عامل اندروید و راه حل آن ها

به گزارش جام جم آنلاین از کلیک ، تصور کنید که تلفن همراه شما بهترین کارایی را ندارد، به عنوان مثال به اینترنت متصل نمی شود، یا به طور کلی روشن نمی شود و غیره. در ادامه ۱۱ مورد از این دسته از مشکلات را در این مطلب آموزشی با یکدیگر مرور می کنیم.

خالی شدن باتری

بسیای از کاربران در رابطه با مشکلات باتری گوشی خود گزارشاتی را ارائه کرده اند. یکی از ساده ترین روش ها به منظور افزایش میزان شارژ باتری این است که موقعیت مکانی (location) و تنظمیات مربوط به روشنایی (brightness settings) گوشی خود را تغییر دهید.

برای این منظور وارد منوی Settings شوید، گزینه Location را انتخاب کنید و سپس گزینه battery saving mode را برگزینید. هم چنین برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش خود نباید از گزینه auto-brightness استفاده کنید. به جای آن بهتر است نور صفحه نمایش را از میزان ۵۰ درصد کمی پایین تر تنظیم کنید یا آن را بر روی درجه ای قرار دهید که برای چشم شما مناسب است.

برخی از گوشی های هوشمند مانند Galaxy S5 و مدل های بالاتر از آن، حتی دارای ویژگی های بیشتری در ارتباط با بخش battery saving mode هستند.

هنگ کردن یا کاهش سرعت گوشی

به طور معمول زمانی که حافظه گوشی پر می شود، سرعت گوشی کاهش می یابد. برای رفع این مشکل برنامه هایی که چندان ضروری نیستند و از آن ها استفاده نمی کنید را پاک کنید. هم چنین عکس ها و ویدیوهای خود را پاک کرده یا آن ها را به یک حافظه جانبی منتقل کنید یا در یک فضای Cloud بارگذاری نمایید. علاوه براین، بهتر است در زمان کار با گوشی، نرم افزارهایی را که با آن ها سر و کار ندارید، ببندید، کش نرم افزارهای کاربردی را پاک کنید و در صورت امکان از live wallpaper استفاده نکنید.

در صوتی که قصد پاک کردن اطلاعات کش مرتبط با یک نرم افزار را دارید کافی است به قسمت Settings > Apps رفته ، اپلیکیشن مورد نظر را انتخاب کنید و سپس از میان گزینه های موجود، گزینه Clear Cache را انتخاب نمایید. اپلیکیشن هایی مانند App Cache Cleaner و Clean Master از جمله نرم افزارهایی هستند که به صورت رایگان در فروشگاه Google Play موجود هستند. در صورتی که از این اپلیکیشن ها استفاده کنید دیگر نیاز نیست تا به صوت دستی و تک به تک کش اپلیکیشن های مختلف را پاک کنید . زیرا این نرم افزارها به صورت خودکار گوشی شما را اسکن کرده و فرایند پاکسازی کش را انجام می دهند.

مشکل اتصال به شبکه های مختلف

اگر شما هم جزء آن دسته از کسانی هستید که در وصل شدن به بلوتوث، وای‌فای، یا فعال کردن دیتای گوشی خود (cellular network) مشکل دارید، پیشنهاد می کنیم تا Airplane mode را برای مدت ۳۰ ثانیه فعال نمایید، سپس آن را خاموش کرده و مجددا برای وصل شدن به شبکه مورد نظر تلاش کنید. البته در برخی مواقع نیز خاموش و روشن کردن همان شبکه خاص می تواند باعث رفع مشکل شود.

افت سرعت یا متوقف شدن ارسال پیام کوتاه

برای این منظور ابتدا مطمئن شوید که از طریق وای‌فای یا بسته اینترنتی خود به اینرنت متصل هستید، سپس بر روی پیام ارسال نشده دوباره کلیک کنید و گزینه Resend را بزنید. چنانچه مشکل برطرف نشد، گوشی حود را یک بار ریست کنید یا از اپلیکیشن های جانبی برای ارسال پیام کوتاه استفاده نمایید.

مشکلاتی که در هنگام Sync کردن به وجود می آیند

روش های بسیار زیادی وجود دارد که می توانند مورد بررسی قرار گیرند تا متوجه شویم که این مشکل از کجا ناشی می شود. اول از همه مطمئن شوید که به اینترنت وصل هستید، سپس بررسی کنید که سروریسی که شما سعی دارید به آن Sync شوید مانند گوگل یا دراپ باکس، فعال است یا اصطلاحا down نشده است. علاوه بر این موارد رمزعبور خود را مجددا بررسی کنید که آیا آن را درست وارد کرده اید یا خیر. سپس دوباره عملیات Sync را انجام دهید. اگر با انجام دادن تمام راه حل های بالا هنوز مشکل حل نشده باقی ماند حساب کاربری خود را از گوشی خود حذف کرده و دوباره آن را اضافه کنید.

هنگ کردن نرم افزارهای کاربردی

اپلیکیشن ها به دلایل بسیار زیادی می توانند هنگ کنند. در ابتدا بررسی کنید که آیا به روز رسانی برای اپلیکیشن مورد نظر یا سیستم عامل گوشی شما وجود دارد؟ اگر وجود دارد، آن را نصب کنید. در صورتی که آپدیتی وجود ندارد، اپلیکیشن را همانند تصویری که در زیر مشاهده می کنید، در منوی multitasking با کشیدن انگشت خود بر روی پنجره آن و رها کردن پنجره به سمت چپ، ببندید و مجدد آن را باز کنید.

هنگ کردن صفحه نمایش

زمانی که صفحه نمایش هنگ می کند و هیچ عکس العملی نسبت به اشاره های شما بر روی صفحه نشان نمی دهد، ممکن است در چنین شرایطی بخواهید از شدت عصبانیت آن را به سمت دیواری پرتاب کنید. اما باید گفت که جای نگرانی نیست. در اکثر این موارد با یک ریست ساده مشکل حل می شود. البته اگر صدمه وارد شده به گوشی شما جدی باشد، یعنی به عنوان مثال گوشی از دستتان رها شده و به زمین برخورد کرده باشد یا درون آب افتاده باشد در این صورت کمی داستان پیچیده می شود.

دکمه power را فشار داده و پایین نگه دارید و منتظر بمانید تا گوشی خاموش شود. سپس قبل از این که مجدد اقدام به روشن کردن آن کنید، به مدت ۱ تا ۲ دقیقه منتظر بمانید تا گوشی در حالت خاموش باقی بماند.

هنگ کردن فروشگاه Google Play

چنین مشکلی معمولا به دلیل پر شدن کش رخ می دهد. بنابراین تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که کش این برنامه را خالی کنید. جهت انجام این کار به مسیر زیر بروید:

Settings > Applications > All Apps > Google Play Store > Storage

سپس گزینه Clear Cache را انتخاب کنید. پس از انجام این کار گوشی خود را ریست کنید. طبیعتا باید مشکل رفع شده باشد.

دانلود نشدن اپلیکیشن ها

برای این مشکل می تواند دو دلیل وجود داشته باشد. ابتدا سعی کنید کش فروشگاه Google Play را پاک کنید برای این منظور می تواند از همان مسیری که در شماره ۸ به آن اشاره شد استفاده نمایید. اگر با انجام این کار مشکل حل نشد، history فروشگاه Google Play را پاک کنید. مشکل به وجود آمده احتمالا به دلیل یک خرابی در کش است که با پاک کردن آن مشکل برطرف می شود. برای انجام این کار فروشگاه Google Play را باز کنید و بر روی سه خطی که به عنوان آیکن منو در بالا و گوشه سمت چپ قرار دارد کلیک کنید تا منوی مربوط به اپلیکیشن باز شود. سپس گزینه Settings را زده و در نهایت گزینه Clear local search history را انتخاب کنید.

خرید کردن از فروشگاه گوگل توسط بچه ها بدون اجازه والدین

در صورتی که بچه های شما با گوشیتان بازی می کنند، این موضوع می تواند باعث شود که گاهی اوقات آن ها وارد فروشگاه Google Play شده و بدون اجازه شما بازی هایی را خریداری کنند یا پرداخت هایی را در دورن بازی به منظور خرید سکه یا امثال آن انجام دهند. برای جلوگیری از این امر یک راه حل ساده وجود دارد. وارد فروشگاه Google Play شوید و بر روی سه خطی که به عنوان آیکن منو در بالا و گوشه سمت چپ قرار دارد کلیک کنید تا منوی مربوطه باز شود. سپس گزینه Settings را انتخاب نمایید. پس از آن قسمتی را که مربوط به اثر انگشت می شود، تیک بزنید و گزینه For all purchases through Google Play on this device را انتخاب کنید. با این کار از این پس برای هر خریدی که قرار باشد از طریق Google Play انجام شود نیاز به اثر انگشت شما می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها