رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق با بیان اینکه نبرد موصل در آینده نزدیک خواهد بود، گفت: به هیچ نیروی زمینی خارجی اجازه دخالت در این نبرد را نخواهیم داد.
کد خبر: ۹۵۴۴۳۳
هیچ نیروی خارجی در عملیات موصل حضور زمینی نخواهد داشت

به گزارش جام جم آنلاین، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق که به‌تازگی رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق نیز شده است در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم به تشریح برنامه‌های خود برای تقویت جریان شیعه در این کشور، عملیات موصل و نحوه مشارکت نیروهای داخلی و خارجی در این کشور، وضعیت سیاسی مقتدی صدر و نیز تحولات عراق پرداخته است.

وی در این مصاحبه با اشاره به برنامه‌های خود برای تقویت فراکسیون یادآور شد: با توجه به مشورتی که با دوستان در تحالف (هم‌پیمان) انجام گرفته، برنامه این‌جانب این است که در سه سطح تصمیم‌گیری یعنی شورای رهبری، شورای سیاسی و نیز مجمع عمومی تحالف تشکیل جلسه داده و به‌طور مرتب این کار انجام شود تا به کارکرد تحالف ملی سازمان داده شود. علاوه بر این، در انجام کارها به رویه توزیع کارها بر اساس کارگروه‌ها و پرونده‌ها روی آوردیم.

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق همچنین در خصوص تحرکات مقتدی صدر نیز اظهار داشت: در حقیقت طیف جناب آقای سید مقتدی صدر از طیف‌های اصلی تحالف ملی است که با تلاش تحالف بحمدالله توانستیم آنان را بازگردانیم که قطعاً با این بازگشت، آنان به‌راحتی می‌توانند برنامه‌های اصلاحی خود را در چارچوب تحالف دنبال کنند.

حکیم همچنین در خصوص عملیات موصل گفت: نبرد موصل در روزهای آینده نزدیک خواهد بود و تاریخ دقیق آن را منحصراً نخست وزیر عراق که فرمانده کل قوا نیز می‌باشد، اعلام خواهد کرد و هیچ تاریخ دیگری غیر از تاریخی که ایشان بیان کند، مستند نخواهد بود.

وی افزود: در این نبرد تلاش شده که با توجه به وسعت مساحت این استان و تکثر اقوام و مذاهب ساکنین آن و اینکه آخرین نبرد رسمی با گروه تروریستی و خون‌آشام داعش است، همه نیروهای ابواب جمعی فرماندهی کل قوا اعم از ارتش، پلیس فدرال، حشد عشایری موصل، حشد شعبی، پیشمرگه و نیروهای مبارزه با تروریسم در آن مشارکت کنند که امید است علی‌رغم سختی این جنگ، در سریعترین وقت ممکن پایان پذیرد.

رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق ادامه داد: نقش نیروهای آمریکایی و دیگر نیروهای خارجی در این جنگ تنها مستشاری و حمایت هوایی است و به هیچ نیروی زمینی خارجی اجازه دخالت را نخواهیم داد که بدون شک تحالف ملی در این زمینه حساس عمل خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها