راهپیمایی اربعین حسینی امسال با شکوه تمام در شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی منعکس خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۴۴۰۸
انعکاس راهپیمایی اربعین در رسانه ملی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته در رسانه ملی، امسال مسئولیت کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی اربعین به عهده معاونت سیاسی گذاشته شده‌است.

این کمیته به‌عنوان بازوی اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی اربعین، فعالیت‌هایش را از ابتدای امسال با برگزاری جلساتی با اعضای درون و برون‌سازمانی و هماهنگی و هم‌اندیشی با مسئولان وزارت کشور به‌منظور برنامه‌ریزی تبیین سیاست‌گذاری هدایت و حمایت تولید پالایش و مبادله محتوا درباره راهپیمایی اربعین آغاز کرد.

ساختار کمیته اطلاع‌رسانی و مستندسازی اربعین به‌عنوان یکی از کمیته‌های سیزده‌گانه ستاد مرکزی اربعین در سال جاری در 12 کار‌گروه طراحی شده‌است تا مأموریت‌های مختلفش در قالب‌های محتوایی، فنی، هماهنگی، اجرایی و پیگیری محقق شود.

این کمیته با برگزاری بیش از 10 نشست، برنامه‌های متعددی را برای انعکاس مطلوب‌تر و مؤثرتر مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در رسانه‌های داخلی و برون‌مرزی پیش‌بینی کرده‌است که از آن‌ها می‌توان به پخش 24 ساعته رادیو اربعین اشاره کرد.

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رادیو اربعین، پخش برنامه‌های خود را از یکم آبان آغاز می‌کند و از برنامه‌هایش می‌توان به پخش گزارش‌های زنده از مراسم راهپیمایی اربعین حسینی در مسیر راهپیمایی مرزها و شهرهای مقدس نجف و کربلا و... اشاره کرد.

همچنین اپلیکیشن یا نرم‌افزار دریافت شبکه‌های صدا نیز طراحی شده‌است که بر روی گوشی‌های هوشمند تلفن همراه نصب می‌شود و در مرزها، مسیر راهپیمایی و کشور عراق قابل دریافت و شنیدن است.

طبق اعلام معاونت توسعه و فناوری رسانه سازمان، برنامه‌های سال جاری شبکه رادیویی اربعین بر خلاف سال گذشته تقریباً در سراسر کشور و نیز در طول مسیر راهپیمایی و داخل کشور عراق پخش می‌شود و فرکانس‌های 91.9 و 90.9 برای دریافت این رادیو به ترتیب در نجف و کربلا تعیین شده است.

محتوای برنامه‌های رادیو اربعین و دیگر شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی با رویکرد شعار مصوب«انی احامی ابداً من دینی» (من همواره از دینم دفاع می‌کنم) که سرلوحه و پیشانی فعالیت‌های رسانه ملی و دیگر رسانه‌هاست، تولید و پخش می‌شود.

همچنین رسانه ملی با همکاری اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی، حدود 50 دستگاه sng ، واحد سیار و فیبر نوری در مرزها، مسیرهای راهپیمایی و داخل عراق مستقر خواهد کرد تا به انعکاس زنده و گسترده‌تر این مراسم بصیرت‌آفرین بپرادزد.

اعزام گروه‌های خبری، مستندسازان و گروه‌های تولیدی شبکه‌های مختلف سیما، خبر و مراکز استان‌ها برای انعکاس شور و شعور شیفتگان حسینی، نمایش فعالیت‌های ستاد مرکزی اربعین در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استانی و سراسری، راه‌اندازی قرارگاه‌های رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی این مراسم در مرزها، تهیه مستندهایی از زائران اربعین دیگر کشورها از جمله زائران غیر مسلمان، اطلاع‌رسانی اقدامات مختلف کمیته‌ها در قالب زیر‌نویس در شبکه خبر و دیگر شبکه‌های تلویزیونی استانی و سراسری از دیگر اقداماتی است که در این ایام صورت می‌گیرد.

رسانه ملی به‌منظور انعکاس مطلوب‌تر مراسم راهپیمایی حسینی، راه‌اندازی بخش ویژه اربعین به‌عنوان پرونده مستقل در خبرگزاری صداوسیما، تولید و پخش بسته‌های ویژه خبری اربعین در شبکه‌های استانی و راه‌اندازی پایگاه اینترنتی اربعین صداوسیما را به همت روابط عمومی نیز در دستور کارش قرار داده است.

طراحی نرم‌افزار پیام‌رسان سروش بر روی گوشی‌های هوشمند از اقدامات امسال اداره‌کل روابط عمومی است.

این نرم‌افزار بهترین ابزار دسترسی به اخبار است و به آن‌ها کمک می‌کند فیلم‌ها و تصاویر خود را از طریق این اپلیکیشن ارسال کنند. همچنین پس از مراسم اربعین، مسابقه‌ای برگزار و از برگزیدگان قدردانی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها