یک متخصص تغذیه گفت: ایران بیشترین سرانه مصرف نمک در دنیا را دارد بنابراین بروز بیماری‌های جسمی از جمله فشار خون نارسایی کلیوی دور از ذهن نیست.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۷
نمک، سم زندگی/  ترشی نخورید!
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: نمک حاوی سدیم است و از آنجایی که سدیم لازم برای بدن در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد، استفاده زیاد از نمک باعث بروز آسیب به بدن به خصوص کلیه ها می شود.
انوشه ضمن اشاره به این نکته که ایران بیشترین سرانه مصرف نمک را در دنیا را دارد، ادامه داد: استفاده از نمک هنگام پختن غذا و تکرار این عمل موقع غذا خوردن باعث و بروز بیماری های کلیوی و افزایش فشارخون در افراد می شود.
وی اظهار داشت: در سال های اخیر بیماری فشار خون شیوع بسیاری داشته است که این امر از عادت های غلط غذایی نظیر مصرف تنقلات شور، فست فودها، استفاده از کنسروهای پرنمک، غذاهای آماده و نیمه آماده ناشی می شود.
این متخصص تغذیه ضمن تاکید به پرهیز از مصرف زیاد انواع ترشی ها همراه با وعده های غذایی، عنوان کرد: این ماده غذایی نمک فراوانی دارد و در بروز بیماری های کلیوی بسیار موثر است و بهتر است همراه غذا از سالاد و ماست استفاده شود.
انوشه تصریح کرد: ما باید ذائقه خود را به سمت مصرف غذاهای کم نمک تغییر دهیم، چرا که ذائقه و عادت های غذایی ما به گونه است که میل چندانی به مواد غذایی کم نمک نداریم در حالی که با پرهیز از استفاده بی رویه نمک می توانیم درمدت کوتاهی ذائقه غذایی غلط خود را تغییر دهیم.
وی متذکر شد: با استفاده از آب غوره، لیموترش، نارنج و سایر چاشنی های مفید برای طعم دار کردن غذا به جای نمک و همچنین به کار بردن ادویه جات سالم نظیر زعفران می توان از شیوع بیماری فشارخون و رسوب سدیم در کلیه ها جلوگیری کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۵
۰
۰
مرسی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها