جانشین فرمانده انتظامی خوزستان گفت: طی روزهای اخیر، سه باند بزرگ سارقان منازل، موتورسیکلت و سیم برق در اهواز شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۵۳۸۴۲
انهدام ۳ باند سرقت در اهواز

به گزارش جام جم آنلاین از اهواز، سرهنگ سید محمد صالحی اظهار کرد: پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خوزستان طی روزهای اخیر موفق به شناسایی سه باند بزرگ سارقان منازل، موتورسیکلت و سیم برق در اهواز شد. این سارقان عمدتا در مناطق غرب اهواز اقدام به سرقت می کردند و طبق تحقیقات انجام شده توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان، این سارقان به ۲۵ فقره سرقت سیم برق، ۲۰ فقره سرقت از منازل و ۴۵ فقره سرقت از موتورسیکلت اعتراف کردند.

وی افزود: عمده فعالیت آنها در حوزه غرب اهواز بوده و عمده موتورسیکلت ها را از منازل و مجتمع های مسکونی با شکستن قفل ها سرقت کردند به همین دلیل از تمامی شهروندان تقاضا داریم که منازل و به ویژه مجتمع های مسکونی خود را به سیستم های ایمنی تجهیز کنند.

سرهنگ صالحی با اشاره به اینکه برخی از اموال مسروقه از مالخرها کشف شده است، گفت: از این سارقان مقادیر بسیار زیادی اموال مسروقه کشف شده و تاکنون ۱۶ دستگاه موتورسیکلت را به ما تحویل دادند. لپ تاپ، تلویزیون، اشیای عتیقه، ابزارهای به کاربرده شده در سرقت ها، خودرو، موتورسیکلت، کابل های برق کارگاهی و زیورآلات زنانه از جمله اموال کشف شده از این باندها هستند.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان بیان کرد: مردمی که منازل آنها در مناطق زیرمجموعه کلانتری های ۲۷، ۳۶ و ۱۴ قرار داشته و مورد سرقت واقع شدند می توانند به کلانتری های مذکور مراجعه کنند.

سرهنگ صالحی همچنین گفت: روز گذشته نیز پلیس مبارزه با مواد مخدر بعد از مدت ها که باند توزیع مواد مخدر و روانگردان را تحت نظر داشتند در یک عملیات غافلگیرانه اعضای آن را دستگیر و مقدار هشت کیلوگرم ماده مخدر روانگردان شیشه کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه هر سال نیروی انتظامی از مهر ماه یک سال تا مهر سال بعد محاسبه می شود، بیان کرد: شعار امسال هفته ناجا همه با هم برای امنیت و آرامش است. در طول همین یک سال اخیر آمار مراجعه به مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری ها که خدمات را به صورت کاملا رایگان ارائه می دهند، ۱۰ هزار و ۳۸۱ نفر بود. برخی پرونده هایی که باید فرآیند قضایی طی کنند را نیز به این مراکز ارجاع می دهیم و طی یک سال اخیر ۹ هزار و ۴۷۳ پرونده ارجاع و ۶۸ درصد آنها منجر به صلح و سازش شد.

سرهنگ صالحی ادامه داد: با صلح و سازشی که در این پرونده ها حاصل می شود، از هزینه های قضایی و انتظامی جلوگیری، در زمان صرفه جویی و کدورت و ناراحتی بین افراد هم از بین می رود. طی یک سال اخیر نیروی انتظامی ۳۱۰ هزار و ۵۵۰ گذرنامه صادر شده که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۳۲ درصدی داشت.

محمد علاف پور- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها