مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان گفت: سال گذشته در بررسی و نظارت‌هایی که از مواد مصرفی عزاداری‌ها صورت گرفت، ۱۲ هزار خرما و شکر غیر بهداشتی جمع آوری شد. جام جم آنلاین
کد خبر: ۹۵۳۸۳۹
کشف 12 تن خرما و شکر غیر بهداشتی در ایام محرم

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، هوشنگ طاهری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: محرم و صفر از ایام ویژه سال است که شاهد نذورات زیادی در این ایام هستیم و به همین لحاظ اکیپ‌های ویژه بازرسی و نظارت در این دوماه به صورت ویژه از تمام تکایا، مساجد، مراسم عزاداری‌، نذورات و پخت و پزها بازرسی می‌کنند.

وی بیان داشت: سال گذشته به منظور نظارت بر مواد خوراکی مورد مصرف عزاداران ۱۲ هزار کیلوگرم رطب، خرما و شکر غیر بهداشتی جمع‌آوری شد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان تصریح کرد: همچنین سال گذشته در این باره ۱۴۴ مورد شکایت دریافت و از طریق سامانه ۱۹۲پیگیری شد، از مردم تقاضا داریم که در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی در این ایام با این سامانه پویا و زنده تماس داشته باشند.

وی گفت: همچنین باید از مصرف سالاد، روغن جامد و مواد سرخ کردنی در نذورات پرهیز شود و همه آشپزخانه‌های مساجد باید از کارت بهداشت برخوردار باشند.

استقرار یک مسئول بهداشتی برای هر مسجد

رئیس مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه نظارت‌های بهداشتی به صورت مکرر روی تمام هیئت‌های مذهبی صورت می‌گیرد، افزود: اینکه مردم بدانند باید از مصرف هر نوع خوراکی و خوردن غذا در هر نوع ظروفی پرهیز کنند، باید به یک فرهنگ سازی مبدل شود.

آیت سهرابی افزود: نظارت بر دام و فرآورده‌های دامی و محل ذبح دام هم توسط دامپزشکی صورت می‌گیرد و از افرادی که نذورات دارند خواسته شد که از ذبح دام در برابر هیئت‌های عزادار و مقابل مساجد پرهیز کنند و محل ذبح شست‌وشو شود.

وی با اشاره به موضوع خود مراقبتی گفت: اجرای خود مراقبتی فردی، سازمانی و اجتماعی در هیئت‌ها و مساجد باید تبدیل به فرهنگ شود و در این اجتماعات به سلامت جمع توجه شود.

رئیس مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان با بیان اینکه باید از مصرف هر خوراکی و هر ظرفی برای نذورات خودداری شود، تاکید کرد: استفاده از ظروف یک‌بار مصرف که مورد تایید بهداشت نبوده و پخت غذا در مکان‌های غیر بهداشتی و استفاده از مواد غذایی و خوراکی مضر برای نذورات خودداری شود و سلامت عزاداران مدنظر همگان قرار گیرد.

وی در این جلسه با اشاره به شناسایی مساجد برای اجرای اقدامات بهداشتی اظهار داشت: در جریان این طرح همه مساجد سطح شهر شناسایی و برای هر مسجد یک مسئول بهداشتی در نظر گرفته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها