معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) از اسکان روزانه ۳ هزار نفر از زائران اربعین حسینی در این موکب خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۸۱۲
۳ هزار زائر اربعین روزانه مهمان آستان مقدس حضرت معصومه (س)

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از قم، معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه (س) با حضور در جمع خبرنگاران، برنامه‌های موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اربعین حسینی را تشریح کرد و گفت: روزانه بیش از ۳ هزار نفر از زائران اربعین حسینی در این موکب اسکان می‌یابند.

جواد جهانگیرزاده افزود:‌ زیارت اربعین امام حسین(ع)‌ بزرگ‌ترین تجمع شیعیان جهان بوده،‌ با تکیه بر فرمایش امام صادق(ع) که فرمودند قم حرم اهل بیت(ع)‌ است،‌ موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در اربعین امسال برپا می‌شود.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد:‌ با دستور تولیت آستان،‌ شورایی با حضور معاونین آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ برای برپایی موکب تشکیل شد،‌ در این راستا هم سفری را به کربلا برای دیدار با علما،‌ مدیران عتبات و مدیران اجرایی کربلا داشتیم.

وی تصریح کرد:‌ یکی از دستاوردهای این سفر تامین یک زمین مناسب در عمود 1080 بود،‌ این زمین در محدوده دستگاه‌های امنیتی کربلا است و در مجاورت شهر زائرین قرار دارد،‌ فاصله این زمین با شهر کربلا حدود 20 کیلومتر است و در مکانی قرار دارد که آخرین استراحتگاه زائرین پیش از رسیدن به کربلا است.

جهانگیرزاده با اشاره به کمک دستگاه‌های استان قم در برپایی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد‌:‌ دستگاه‌های مختلف استان همچون شهرداری،‌ هلال‌احمر و مخابرات در برپایی این موکب نقش بسزایی دارند.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد:‌ این آستان مقدس در موکب خود خدمات رفاهی، درمانی،‌ فرهنگی و اقامتی دارد،‌ در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) با برپایی ایستگاه صلواتی در ایام اربعین حدود 100 هزار پرس غذا توزیع می‌شود،‌ همچنین به صورت روزانه حدود سه هزار زائر می‌توانند در موکب اقامت داشته باشند که از امکاناتی همچون حمام و سرویس بهداشتی نیز برخوردار خواهند شد.

وی افزود:‌ در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) خدمات‌رسانی به افراد سالمند و گمشده صورت می‌گیرد،‌ همچنین در این موکب دارالشفاء مجهزی خواهیم داشت،‌ در این دارالشفاء پیش‌بینی حضور پزشکان عمومی و متخصص و برپایی اتاق عمل اضطراری شده است و یک دستگاه آمبولانس به صورت شبانه‌روزی در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ استقرار دارد.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد:‌ در موکب این آستان مقدس خدمات فرهنگی همچون برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و غرفه‌های پاسخگویی به سؤالات به زبان‌های فارسی،‌ عربی و اردو را خواهیم داشت،‌ همچنین سفیران کریمه با بسته‌های فرهنگی به موکب‌های خدمات‌رسانی به زائرین در مسیر نجف تا کربلا اعزام می‌شوند.

جهانگیرزاده با اشاره به برنامه‌های فرهنگی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد:‌ در این موکب برنامه‌هایی همچون برگزاری مراسم عزاداری حسینی،‌ محفل قرآنی و تصحیح نماز را خواهیم داشت،‌ همچنین فضاسازی‌های مناسب در داخل و خارج موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) صورت می‌گیرد.

وی افزود: خدمات موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)‌ از 6 روز قبل از اربعین آغاز می‌شود و خدمت‌رسانی این موکب تا ظهر روز اربعین ادامه دارد،‌ حدود 300 خادم در موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) خدمت‌رسانی می‌کنند.

جهانگیرزاده ادامه داد:‌ آماده دریافت هدایا و نذورات مردمی به صورت نقدی و اجناس برای موکب این آستان مقدس هستیم،‌ مردم می‌توانند به صورت حضوری و غیرحضوری کمک‌های خودشان را به موکب اهدا کنند.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان خاطرنشان کرد:‌ از طریق موکب این آستان، متبرکات آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بین زائرین پیاده‌روی اربعین توزیع می‌شود،‌ همچنین نماز جماعت در وعده‌های صبح،‌ ظهر و عصر و مغرب و عشاء برپا خواهد شد و موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) مکانی مناسب برای انجام امور تبلیغی برای زائرین اباعبدالله الحسین(ع) خواهد بود.

محمد احمدی نژاد شلمانی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها