رنو تلیسمان یا کیا اپتیما؟

جدال زیبا رویان پر ادعا +عکس

در روزهای گذشته رونمایی نگین خودرو از مدل لوکس و جدید رنو یعنی تلیسمان در صدر اخبار خودرویی قرار گرفته است و امید می‌رود که این مدل بتواند فروش خوبی را با برخورداری از مشخصه‌های خوب فنی و رفاهی تجربه کند؛ هرچند که تلیسمان از همان ابتدای ورود خود به بازار باید با رقبای سرسختی دست و پنجه نرم کند.
کد خبر: ۹۵۳۳۴۴
دردسرهای رنو تلیسمان برای کره‌‌ای‌ها و ژاپنی‌ها

به گزارش جام جم آنلاین از خودرونویس ، تلیسمان از پیشرانه چهار سیلندر خطی توربو با حجم 1.6 بهره می‌برد که می‌تواند در دور موتورهای 6000 و 2500 به‌ترتیب 190 اسب‌بخار و 260 نیوتن‌متر تولید کند و با همراهی یک گیربکس هفت سرعته EDC، شتاب صفر تا صد 7.7 ثانیه، و مصرف سوخت 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر را به راننده ارائه کند.

کیا اپتیما، هیوندای سوناتا، تویوتا کمری و هوندا آکورد مهم‌ترین رقبای تلیسمان در بازار خودرو ایران‌اند. آنچنان که از نام این خودروها بر می‌آید با ورود تلیسمان به شهرهای کشور، یک رقابت قومی یعنی از سوی برترین برندهای ژاپنی و کره‌ای در مقابل رنوی فرانسه شکل می‌گیرد. تلیسمان در محدوده قیمتی 164 تا 179 میلیون تومان عرضه خواهد شد، بازه‌ای که طبق جدول زیر، نسخه‌ فول آپشن آن از تمامی رقبای خود ارزان‌تر است.

آخرین قیمت‌ در بازار خودرو کشور

همه این‌ها در حالی است که تلیسمان جدا از طراحی منحصر به فرد، جذاب و گیرا، از لحاظ امکانات رفاهی نیز از این رقبا کم و کسری ندارد.

از جمله امکانات و ویژگی‌های رفاهی تلیسمان می‌توان به سیستم مولتی سنس که با R-Link 2 همراه می‌شود و شامل 5 حالت رانندگی است، فضاهای کوچک کاربردی به همراه فضای بار قابل توجه، سیستم صوتی Bose با 13 بلندگو، روکش چرمی در اقصی نقاط کابین خصوصا صندلی‌های مجهز به ماساژور، گرمکن، سردکن و تنظیم برقی 8 جهته با حافظه، سانروف پاناروما، سیستم هدآپ دیسپلی، ترمز اضطراری، هشدار انحراف از خطوط، سنسور پارک جلو و عقب به همراه دوربین دید عقب و سیستم پارک اتوماتیک، هشدار دهنده نقاط کور، شش ایربگ، کروز کنترل، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و پایداری الکترونیکی، اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها