رهبر انقلاب سیاست‌های کلی انتخابات را ابلاغ کردند

شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی و اعمال نظارت دقیق بر آن

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی در کشور نامزد سنتی انتخابات ها هستند و نذر کرده اند که هر دوره انتخابات ریاست جمهوری، نامزد شوند و رای آوردن یا نیاوردن برای آنها تفاوتی ندارد.
کد خبر: ۹۵۳۳۳۴
برخی نامزد سنتی انتخابات هستند/ علت مذاکره نکردن با آمریکا نداشتن گفتگو کننده قوی بود

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، محمدرضا باهنر شامگاه سه شنبه در همایش بررسی قانونمداری دولت های بعد از انقلاب در دانشگاه شیراز افزود: افرادی که دو الی سه بار تاکنون درانتخابات هایی مانند ریاست جمهوری در کشور شرکت کرده و از آنها اقبال نشده نباید اصرار به نامزدی در انتخابات کنند که این اصرار اصلا مدبرانه نیست.

باهنر همچنین با اشاره به رقبای دولت در انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 اضافه کرد: تازمانی که بحث حضور احمدی نژاد در انتخابات مطرح بود تحلیل ها متفاوت بود و مصلحت اندیشی مقام معظم رهبری بسیار به موقع بود زیرا اگر احمدی نژاد در این انتخابات شرکت می کرد جامعه به دو قطبی تبدیل می شد و احتمال می رفت که برخی حوادث سال 88 در کشور تکرار شود.

این فعال سیاسی گفت: پس از احمدی نژاد، اسامی جدیدی در جبهه اصولگرایی در حال مطرح شدن است و در حال حاضر در جبهه اصولگرایی در حال مذاکره برای انتخابات هستیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه کاندیدای رئیس جمهوری باید با خرد، تدبیر و شجاع باشد، ادامه داد: امید داریم در خصوص کاندیدی به جمع بندی برسیم و ما کاندیدی در مقابل کاندیدای دیگر نمی گذاریم و کاندید خودمان را معرفی می کنیم.

باهنر بیان کرد: کشور ما در اردیبهشت سال 96 دو انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری را داریم که این دو انتخابات تفاوت های بارزی دارند و تنها در کلمه انتخاب با هم مشترک هستند.

وی گفت: به طور معمول هر دو انتخاباتی که با هم برگزار می شود بر هم تاثیر دارند و یکی کمرنگ تر جلوه داده می شود که امیدوارم باتوجه به در پیش بودن دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها در یک زمان، یکی فدای دیگری نشود.

باهنر بیان کرد: اگر انتخابات را یک زلزله بدانیم به دلیل پرشور بودن از چند ماه قبل و بعد این رخداد اجتماعی، شاهد پیش و پس زلزله هایی خواهیم بود گفت: با مرور انتخابات های ریاست جمهوری در سالهای گذشته در می یابیم که همه انتخابات های ریاست جمهوری درسه ماه مانده به روز انتخابات رقم خورده و هیچ کس تصور نمی کرد که چه کسی رای می آورد.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم فعالیت ها و انتخابات های ما در کشور نیز مانند دیگر کشورها حساب شده، دقیق و همراه با شور و شعور باشد نیازمند احزاب باشناسنامه، هویت دار و قدرتمند هستیم.

باهنر گفت: در سال 96 دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستاها در کشور برگزار می شود که انتخابات ریاست جمهوری را نمی توان پیش بینی کرد.

وی افزود: برای انتخابات ریاست جمهوری هیچ چیزی مشخص نیست و هیچ کس نمی تواند تکلیف انتخابات را روشن کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دولت یازدهم چند کار را به عنوان اولویت خود انتخاب کرد که برجام و مذاکره با 1+5 یکی از آن اقدام ها بود که مساله برجام در بخش های گفت و گو، امضاء و عملیاتی کردن تا امروز نیز مخالفان و موافقان جدی دارد.

باهنر افزود: امروز کسانی در کشور گمان می کنند که برجام و پسابرجام تمام مشکلات کشور را حل می کند اما عده ای نیز از ابتدا با این موضوع مخالف بودند اما به نظر بنده این سخنان افراط و تفریط است زیرا برجام کاری بود که باید به طور حتم انجام می شد.

وی افزود: سیاست کلی برجام بیانگر حضور تیم مقتدرانه ای برای مذاکرات بود گفت: یکی از دلایل مخالفت گفت و گوی ما با آمریکا نداشتن گفتگو کننده قوی بود زیرا در گذشته در زمان توافق الجزایر کلاه گشادی بر سر ما رفته بود و هم گروگان ها را داده بودیم و هم مشکلات دیگر را به جان خریدیم.

وی گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان قوی و قدرتمند است و در مذاکرات هسته ای به دنبال کسب حداکثر منافع برای کشور بود.

باهنر با بیان اینکه برجام در بسیاری از مسایل در کشور گشایش ایجاد کرده است بیان کرد: موفقیت های دولت در برجام بسیار خوب بود.

این فعال سیاسی اظهار کرد: اما در پسابرجام باید بیشتر مراقب باشیم زیرا آمریکا به دنبال این است که کاری کند تا بازی را ببرد و به همین دلیل سر و صدا و جنجال می کند و در چنین فضایی باید گزینه برگشت از برجام روی میز ما باشد تا دشمنان فکر نکنند هر کاری که انجام دهند ما در همان حالت برجام خواهیم ماند.

باهنر در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: دولت یازدهم کشور را با تورم 45 درصدی، رکود منفی پنج درصدی و شاخص های بد اقتصادی تحویل گرفت که شرایط بسیار بدی بود و کار دولت در کاهش و کنترل تورم بسیار سنگین و موفقیت آمیز بود.

وی بیان کرد: دولت توانسته نرخ تورم را کاهش دهد که این حرکت قدرتمند و قوی بوده است.

این نشست را انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز برگزار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
روح الله
-
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
۰
۰
اعتماد به امریكا یعنی خیانت فقط باید به روشهای ارام و مقتدر امریكا رو نابود كرد با از بین بردن ابهت پوشالیش و زدن توی پوز امریكا

نیازمندی ها