در همایش همیاران پلیس تاکید شد؛

آموزش فرهنگ و انضباط رانندگی

همزمان با هفته ناجا، همایش بزرگ همیاران پلیس شرق استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۲۹۴۷
آموزش فرهنگ و انضباط رانندگی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، در این همایش که سردار عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران، سرهنگ دلیری رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران و سایر مسئولان حضور داشتند، از جمعی از همیاران پلیس نمونه تجلیل شد.

سردار ناظری فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در این همایش طرح همیاران پلیس را یکی از طرح های موفق عنوان کردو اظهار داشت: همیاران پلیس به عنوان بازوی نیروی انتظامی در میان خانواده ها محسوب می شوند.

وی افزود: امروز مشاهده می کنیم که همیاران پلیس در صورت مشاهده تخلفات رانندگی از والدین خود به آنان تذکر می دهند و این موضوع نقش مهمی را در رعایت قوانین و مقررات اجتماعی و انتظامی ایفا می کند.

سردار ناظری ادامه داد: تلاش داریم تا با گسترش طرح همیاران پلیس و استفاده از ظرفیت دانش آموزان و فرهنگیان میزان تخلفات رانندگی را کاهش دهیم.

وی آموزش همیاران پلیس را از برنامه های نیروی انتظامی دانست و گفت: آموزش همگانی دانش آموزان و همیاران پلیس می تواند در کاهش تخلفات و بهبود وضعیت موجود بسیار موثر باشد.

سردار ناظری یادآور شد: همیاران پلیس وظیفه دارند تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف با استفاده از زبان خوش و با احترام، موارد تخلف را به متخلف گوشزد کنند، به همین خاطر باید همیاران پلیس با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا باشند.

وی متذکر شد: بستن کمربند ایمنی، صحبت نکردن با تلفن همراه، پرهیز از خوردن و آشامیدن، رعایت سرعت و سبقت مجاز، صحبت نکردن با دیگران از جمله مواردی است که همیاران پلیس باید با قوانین و مقررات آن آشنا شوند.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان

سرهنگ دلیری، رئیس پلیس راهور ویژه شرق استان تهران نیز در این همایش اظهار داشت: در شرق استان تهران تلاش شده است تا با برگزاری دوره های آموزش همگانی از ظرفیت دانش آموزان برای رعایت هر چه بیشتر قوانین و مقررات رانندگی استفاده شود.

وی افزود: طرح همیار پلیس توانست فرهنگ سازی انضباط رانندگی را گسترش دهد چرا که تذکر دانش آموزان و افراد خردسال می توانند تأثیرگذاری بیشتری از جرائم پلیس داشته باشد.

در این مراسم از همیاران پلیس و رانندگان نمونه و حافظان قرآن از سوی پلیس راهور تقدیر به عمل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها