بخش تولید وانت شرکت تویوتا که در تیجوانای مکزیک مستقر است برای بالا بردن میزان تولید تاکوما که وانتی متوسط و بسیار محبوب در بازار آمریکاست برنامه‌های جدیدی پیش رو دارد.
کد خبر: ۹۵۲۵۴۵
سرمایه‌گذاری 150 میلیون دلاری تویوتا در مکزیک

به گزارش جام‌جم به نقل از رویترز، تویوتا با صرف هزینه 150 میلیون دلاری (بیش از 536 میلیارد تومان) در این کارخانه تصمیم دارد در سال 2018 میزان تولید خود را تا 160 هزار دستگاه افزایش دهد. این آمار نشان‌دهنده 60 هزار دستگاه افزایش تولید بوده و پیش‌بینی می‌شود با این میزان سرمایه‌گذاری 400 نفر نیز به مجموع نیروی کار این پایگاه اضافه شود.

علاوه بر مرکز مکزیکی تاکوما، یک واحد تولیدکننده نیز در سن‌آنتونیوی تگزاس تاسیس شده و در حال حاضر با تمام ظرفیت به تولید وانت‌های تاکوما مشغول است. براساس آمار تا پایان سال 2016 میزان تولید مدل تاکوما 111 هزار دستگاه و مدل توندرا 122 هزار دستگاه گزارش شده است. تویوتا امیدوار است این میزان را تا پایان سال به 250 هزار دستگاه افزایش دهد.

آن‌گونه که به نظر می‌رسد تویوتا سعی دارد با عرضه محدود تاکوما، تقاضا برای این محصول را افزایش دهد. کارشناسان عرصه خودرو کاهش 43 درصدی این محصول پرطرفدار در پایان ماه آگوست نسبت به میزان عرضه 51 درصدی در مدت مشابه سال گذشته را با انتقاد مورد بررسی قرار داده‌اند. این در حالی است که تاکوما در حال حاضر با خودروهایی همچون شورولت کلرادو، جی‌ام‌سی کانیون و هوندا ریج‌لاین برای تصاحب سهم بیشتری از بازار در حال رقابت است. گزارش‌های تایید شده حاکی از آن است که شرکت هیوندای نیز که به تولید وانت در سانتا کروز مبادرت کرده به جمع سایر رقبا افزوده خواهد شد.

منبع: motortrend

محمدرضا نجفی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها