رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بزرگترین «منکر» تلاش برای گشودن پای آمریکا به مملکت است.
کد خبر: ۹۵۲۰۳۵
بزرگترین «منکر» تلاش برای گشودن پای آمریکا به مملکت است

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شورای نگهبان، حضرت آیت الله جنتی، صبح امروز در نشست اعضای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، ضمن گرامیداشت ایام محرم گفت: پیام حضرت سیدالشهدا(ع) امربه معروف و نهی از منکر بود.

وی افزود: تاریخ صدر اسلام درس های آموزنده ای برای ما دارد و این درس ها برای همیشه زنده است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تشریح انحرافات جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اعظم (ص) گفت: در ابتدای تاریخ اسلام ضربه شدیدی به مبانی اسلام وارد شد و با غصب حق امیرمؤمنان(ع) انحرافات در تاریخ اسلام آغاز گردید.

حضرت آیت الله جنتی منشاء این انحرافات را سکوت اصحاب در برابر تضییع حق عنوان کرد و افزود: اگر اصحاب در برابر این تضییع حق، نهی از منکر می کردند کار به شهادت حضرت زهرا(س) و سپس شهادت حضرت امیر مؤمنان (ع) و امام مجتبی (ع) نمی کشید و از همه این مصائب بالاتر واقعه کربلا رخ نمی داد.

وی افزود: اصحابی که در مدینه سکوت کردند و امر به معروف و نهی از منکر را رها کردند، خودشان هم آسیب دیدند و در نتیجه این سکوت چندی بعد از عاشورا به واقعه حرّه مبتلا شدند و جان ومال و نوامیس آنها با تعرض قوای یزید مواجه گردید.

وی تصریح کرد: حضرت سیدالشهداء عواقب این سکوت را می دیدند که فرمودند اگر مرا شهید کردید خوار و ذلیل خواهید شد.

رییس مجلس خبرگان رهبری با ابراز تأسف از گسترش برخی از منکرات در جامعه گفت : ‌بدحجابی، شراب خواری، ولنگاری، فساد اقتصادی و ... همگی منکر هستند اما در برخورد با منکرها هم باید دقت کرد که توجه به منکرات اجتماعی ما را از منکرات بزرگ تر غافل نسازد.

وی افزود : امروز بزرگترین منکر تلاش برای گشودن پای آمریکا به مملکت است . آمریکا تا بر مملکت ما سلطه کامل نیابد، دست از سر این کشور بر نمی دارد.

وی تصریح کرد : آمریکا سیاست های کلّی برای تسلط بر کشور دارد. نباید در برابر فریب وعده ها و لبخندهای آنها سکوت کرد. نباید کسانی که بیان، قلم،‌ تریبون و ... دارند در برابر این منکرات سکوت کنند. حضرت آیت الله جنتی با اشاره به آیات نخست سوره ممتحنه که مؤمنان را به پرهیز از دوستی با دشمنان و نیز پیمان های مخفی با آنان دعوت می کند، افزود: متأسفانه برخلاف همین توصیه قرآنی، برخی پیمان های دوستی و سری با دشمن می بندند ومن وظیفه خودم میدانم که در این خصوص نهی از منکر کنم.

در این جلسه همچنین آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، گلایه علما و مراجع قم، نسبت به هتک حرمت این شهر مقدس در حاشیه برخی کنسرت ها را مطرح کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور آقایان سید احمد خاتمی، سیدرضا تقوی، علوی، وزیر اطلاعات، فانی، وزیر آموزش و پرورش و مسئولان نهادهای مختلف برگزار شد، شیوه نامه های مبارزه با اسراف و تبذیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها