با این که آمارها چیز دیگری می‌گویند، ولی بسیاری از رانندگان بر این باورند که سطح رانندگی آنها بالاتر از متوسط قرار دارد. در هر حال، نمی‌توان چندان به این موضوع اعتماد کرد و به همین دلیل است که «میشلن» تصمیم گرفته است که مجموعه‌ای از توصیه‌ها برای مهارت در رانندگی را جمع‌آوری کند. در اینجا، برخی از توصیه‌هایی که توسط دست‌اندرکاران مجله Car and Driver ارائه شده‌اند را مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۹۵۱۵۴۹
توصیه‌هایی برای رانندگان تازه‌کار

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، سر خود را بالا بگیرید و تا جایی که می‌توانید مسیر روبرویتان را نگه کنید. بگذارید که دید پیرامونی شما، بقیه کار را انجام دهد. در این حالت نسبت به بقیه رانندگان، زودتر اتفاقات ترافیک را مشاهده می‌کنید و در نتیجه، بدون نگرانی و یا دستپاچگی، می‌توانید در شرایط خطرناک، واکنش نشان دهید. همچنین لطفاً تلفن را کنار بگذارید!

چراغ‌های خود را روشن کنید؛‌ حتی اگر تاریکی هوا اندک باشد (مثلاً اول صبح) و یا باران بیاید. زیرا اگر حتی بتوانید به خوبی اشیا را از یکدیگر تشخیص دهید، ولی موضوع این است که دیگر رانندگان بتوانند شما را ببینند.

شما نمی‌توانید چند کار را با هم انجام دهید و همین‌طور نمی‌توانید چنین فکری هم در سر داشته باشید. سال‌ها طول می‌کشد تا واقعاً بتوانید در حال صحبت کردن با یک شخص، تمرکز کافی را بر روی رانندگی داشته باشید. همچنین باید صحبت‌کردن با تلفن، یا پیام دادن را فراموش کنید. این مسئولیت را جدّی بگیرید. این موضوع بیشتر از هر چیزی در جاده‌ها کشته می‌دهد. البته این قربانیان، تنها یک آمار بر روی کاغذ نیستند، بلکه دوستان و همکلاسی‌های شما می‌توانند باشند.

هر مسیر و هر پیچی را به عنوان یک تجربه یادگیری درنظر بگیرید. سعی کنید که در هر پیچ، به بهترین زاویه فرمان برسید و هنگام خروج از آزادراه، بهترین خط را انتخاب کنید. البته این معنای آن نیست که این کار را در سرعت‌های بالا و مسابقه‌ای نیز باید انجام دهید، ولی در همین حال به شما آموزش می‌دهد که چگونه خودروی خود را به صورت دلخواه هدایت کنید.

رانندگی با گیربکس دستی را یاد بگیرید. هنوز هم بهتر است که با یک گیربکس دستی، رانندگی را یاد بگیرید. البته شاید دردسرها و درگیر شدن‌های اضافی را دوست نداشته باشید، ولی این کار باعث می‌شود که راننده بهتری از شما ساخته شود. اول از همه اینکه، در شرایط اضطراری باید مهارت رانندگی با گیربکس دستی را داشته باشید. دوم اینکه، در این حالت، یک دست آزاد ندارید که بخواهد به سراغ گوشی موبایل برود و همچنین در پشت فرمان، باید مراقبت بیشتری در مورد علملکرد دست‌ها، پاها و ذهن خود داشته باشید؛ چیزی که در نهایت ممکن است برای شما خوشایند باشد.

این کار را در یک پارکینگ خیس یا پوشیده از برف انجام دهید؛ سعی کنید که هیچ‌گونه جدول، تیر چراغ‌برق یا دیگر اشیای ثابت در محدوده حرکت شما قرار نداشته باشند. در این حالت، در یک سرعت متوسط، شرایط واکنش ترمز‌گیری خود را در شرایط توقف ناگهانی امتحان کنید. در هنگامی که سرعت خودرو کم می‌شود، فرمان را به‌شدت بچرخانید تا مشاهده کنید که ترمزهای ضدّ قفل نه‌تنها برای کاهش فاصله توقف استفاده شده‌اند، بلکه می‌توانند قدرت فرمان شما را در هر گونه برخورد احتمالی حفظ کنند.

اگر در پشت چراغ قرمز، اولین خودرو هستید، وقتی چراغ سبز می‌شود و قبل از اینکه به وسط تقاطع گاز بدهید، ابتدا بررسی کنید که خودروی دیگری از چراغ قرمز مسیر دیگر فرار نکرده باشد؛ چیزی که اتفاق نادری هم نیست.

ببینید که کجا می‌خواهید بروید. سر خود را بالا بگیرید. این کار را برای تمرین انجام دهید: در یک خیابان اصلی که در حال رانندگی هستید، سعی کنید آخرین چراغ قرمز ممکن را مشاهده کنید. مطمئناً بعد از این چراغ قرمز نیز یک چراغ قرمز دیگر نیز وجود خواهد داشت. بنابراین، به دنبال آن بگردید. وقتی به پیچ مسیر می‌رسید، سر خود را بچرخانید و داخل پیچ را نگاه کنید. به عنوان یک عادت، سعی کنید همیشه مسیر پیش‌روی خود را نگاه کنید و پیش‌‌زمینه از روبروی سپر جلوی خود داشته باید.

کدام دوست‌ شما تصادف‌های زیادی را تجربه کرده است؟ با او سوار خودرو نشوید!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها