تیم ملی ب والیبال ایران با شکست چین در دیدار نهایی جام کنفدراسیون مردان آسیا برای سومین بار به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست یافت.
کد خبر: ۹۵۰۶۹۷
تیم ب والیبال ایران قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، دیدار نهایی پنجمین دوره جام کنفدراسیون مردان آسیا از ساعت ۱۹ امروز (چهارشنبه) در سالن والیبال شهر ناحون پاتوم تایلند آغاز شد.

در این دیدار تیم ملی ب والیبال ایران که با دو مدال طلا و یک نقره، پرافتخارترین تیم این رقابت ها محسوب می شود، به مصاف تیم ملی والیبال چین رفت.

تیم ملی ب والیبال ایران در ست نخست این مسابقه ۲۵ بر ۲۳ مغلوب چین شد و در ست دوم نیز از حریف تا امتیاز ۲۳ عقب بود اما در نهایت ملی پوشان در ست دوم ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسیدند تا در ست شماری دو تیم یک بر یک مساوی شوند.

در ست سوم تیم ایران از حریف پیش افتاد و اختلاف امتیاز خود را تا پایان ست حفظ کرد تا ۲۵ بر ۲۱به پیروزی برسد و آماده جدال ست چهارم برای تکمیل پیروزی و قهرمانی اش شود.

ملی پوشان ایران در ست چهارم نیز با نمایشی تماشاگر پسند موفق به شکست ۲۵ بر ۲۱ چین شدند تا در نهایت سه بر یک در این مسابقه حساس به پیروزی دست یابند و قهرمانی جام کنفدراسیون مردان آسیا را به دست آورند.

ناصر شهنازی سرمربی تیم ملی ب والیبال ایران در ابتدای این مسابقه از ترکیب سامان فائزی، رضا قرا، رحمان داودی، علیرضا بهبودی، مسعود غلامی، علیرضا مباشری و محمدرضا موذن استفاده کرد.

امین اسمعیل نژاد، محمد فلاح، محمد طاهر وادی و علی شفیعی از دیگر بازیکنان تیم ایران در این مسابقه بودند.

حدود یک هزار تماشاگر این دیدار را در سالن والیبال ناخون پاتوم از نزدیک نظاره گر بودند که اکثر آنان تیم چین را تشویق می کردند. سرپرست تیم چین قبل از شروع دیدار ایران و چین، به تعدادی زیادی از تماشاگران بج این تیم را داد و تماشاگران تایلندی طرفدار این تیم شدند.

نخستین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون مردان آسیا در سال ۲۰۰۸ به میزبانی تایلند برگزار شد که مهمترین دوره این رقابت ها تاکنون نیز به شمار می رود. چراکه هشت تیم برتر قاره آسیا با ترکیب اصلی خود به این پیکارها وارد شدند. تیم ملی والیبال ایران نیز در این سال با هدایت زنده یاد حسین معدنی موفق به کسب مقام قهرمانی و مدال طلای مسابقات شد که این اولین مدال طلای آسیایی والیبال ایران محسوب می شود. تیم های کره جنوبی، چین و ژاپن نیز در این پیکارها مقام های دوم تا چهارم را به دست آوردند.

دومین دوره این رقابت ها سال ۲۰۱۰ در شهر ارومیه (ایران) برگزار شد و باز هم ملی پوشان ایران به سرمربیگری حسین معدنی موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند. چین، هند و تایوان دوم تا چهارم شدند.

سومین دوره این رقابت سال ۲۰۱۲ به میزبانی چین برگزار شد. از این دوره ایران تصمیم گرفت که تیم ب خود را در جام کنفدراسیون آسیا شرکت دهد. لذا تیم دوم کشورمان با هدایت محمد وکیلی به مسابقات اعزام شد که سرانجام در دیدار نهایی مغلوب میزبان شد و به عنوان نایب قهرمانی اکتفا کرد. چین قهرمان شد و تیم های ژاپن و هند عنوان های سوم و چهارم را به دست آوردند.

چهارمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا سال ۲۰۱۴ به میزبانی آلماتی قزاقستان برگزار شد و تیم کره جنوبی به نخستین مدال طلای خود در این رقابت ها دست یافت. تیم های هند و قزاقستان (میزبان) دوم و سوم شدند.

تیم ملی ب والیبال ایران در چهارمین دوره جام کنفدراسیون والیبال آسیا با هدایت پیمان اکبری به جایگاه چهارمی اکتفا کرد.

پنجمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا در گروه مردان نیز از یکم تا هفتم مهرماه جاری به میزبانی شهر ناخوم پاتوم تایلند برگزار شد که دومین میزبانی تایلندی ها در این رقابت ها بود.

هشت تیم برتر آسیا در این رقابت ها شرکت کردند که دور مقدماتی خود را در دو گروه پیگیری کردند. تیم های تایلند (میزبان)، چین، قزاقستان و چین تایپه در گروه نخست با یکدیگر مسابقه دادند و تیم های ژاپن، ایران، استرالیا و کره جنوبی نیز در گروه دوم به مصاف هم رفتند که تیم های چین و ایران با سه پیروزی صدرنشین شدند.

تیم ملی ب والیبال ایران در مرحله یک چهارم نهایی موفق به شکست تایلند میزبان این رقابت ها شد و در مرحله نیمه نهایی ژاپن قهرمان آسیا را از پیش رو برداشت راه دیدار نهایی شد. در دیدار نهایی هم مقابل چین به برتری رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها