گذشته از برداشت‌های شخصی بینندگان این مناظره، دیشب کلینتون توانست تا از ترامپ پیشی بگیرد و او را تا حالا در رقابت انتخاباتی پشت سر بگذارد.
کد خبر: ۹۵۰۰۵۷
نتیجه اولین مناظره کلینتون و ترامپ

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از نیوز ریپابلیک، وقایع سیاسی 15 ماه گذشته آمریکا اعتماد بسیاری از رأی دهندگان این کشور را چنان از بین برد که حتی توانایی پیش بینی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری حوزه‌های انتخابی محل زندگیشان را نیز از بسیاری از آنها گرفت. پس از مناظره دیشب هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ دو نامزد اصلی و پیشتاز دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان ریاست جمهوری آمریکا ما در اینجا می‌خواهیم به 5 دلیل ثابت کنیم که گذشته از برداشت‌های شخصی بینندگان این مناظره، دیشب کلینتون توانست تا از ترامپ پیشی گرفت و او را تا حالا در رقابت انتخاباتی پشت سر بگذارد.

1.در طول مدت مناظره پیش بینی‌های انتخاباتی بیشتر به نفع کلینتون بود

مجموع تجزیه و تحلیل‌های به عمل آمده از بازارهای مالی و تحلیلگران اقتصادی از آرای رای دهندگان آمریکایی نشان داد که بعد از مناظره دیشب میزان آرای عمومی پیش بینی شده در این انتخابات از 69% به 73% به نفع هیلاری کلینتون افزایش نشان می‌دهد. در بازار ارز‌های بین المللی نیز پزو واحد پول مکزیک در برابر دلار آمریکا تنها در طول مدت مناظره به میزان 2% قوت گرفت و بر اساس یاداشت «جاستین ولفر» پرو‌فسوراقتصاد دانشگاه میشیگان در روزنامه نیویورک تایمز، ریت تبادل دلار- پزو به نمایندگی از اقتصاد در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به امری تعیین کننده بدل شد.

2.تیم متمرکز خبر تلویزیون صریحا اعلام کرد که کلینتون قطعا برنده مناظره بود

گروه متمرکز رأی دهندگان نامصمم تلویزیون سی.بی.اس به سرپرستی «فرانک لانتز» مشاور سیاسی آمریکایی به نسبت 16 به 6 هیلاری کلینتون را برنده انتخابات دانست و نظر شبکه تلویزیونی سی.ان.ان نسبت 18 به 2 به نفع کلینتون بود.

3.قائم مقام خود دونالد ترامپ نیز قویا از برنده بودن ترامپ در مناظره دفاع نکرد

وقتی جانشین خود ترامپ بعد از مناظره در اتاق خبر می‌گوید که «او همه چیز را نابود کرد» دیگر جای هیچ بحث و شکی نمی‌ماند که ترامپ بازی را د ر مناظره باخته است. حامیان کلینتون بعد از مناظره طبق معمول به پشتیبانی از وی ادامه دادند. در حالی که بسیاری ازحامیان ترامپ حتی در بین خودشان هم بر برنده بودن نامزد انتخابیشان اتفاق نظر نداشتند. «لورا اینگراهام» پرفروش‌ترین ناشر و استاد هنرهای زیبا به شبکه خبری فاکس گفت که ترامپ بسیاری از مسائل مطرح روی میز مناظره را بی‌جواب گذاشت و فقط به گله و شکایت و انتقاد از موضوعات نامربوط به مناظره پرداخت. حتی مدیر سابق تبلیغات انتخابی خود ترامپ، خانم «کوری لوندوسکی» که برای شبکه سی.ان.ان کار می‌کند به گفتن این امر اکتفا کرد که ترامپ نیمه اول مناظره را برد.

4.اظهار نظری معنی‌دار از یک عضو هیئت مدیره تلویزیون سی.ان.ان

که کلینتون را برنده مناظره دانسته است می‌گوید: کلینتون مرکزیت مناظره را با اطمینان و اعتماد به نفسی که نشان داد، به خود اختصاص داده بود و مباحثی را مطرح کرد که اظهار نظر و پاسخگویی در باره آنها برای ترامپ بسیار دشوار بود. این در حالی بود که ترامپ نتوانست نقاط قوت خودش را برجسته کرده ساخته و نقط ضعف هیلاری کلینتون را در مناظره به رخ وی بکشد. ترامپ نتوانست هیچ چیزی در مورد بنیاد کلینتون و یا اظهار نظر او در باره وضعیت رقت انگیز مهاجران اخراجی از آمریکا بگوید.

5.ترامپ از کنار مطرح کردن موضوع پیش انتخاباتی جناح پیروزی حامی خود که باید در مناظره به آن می‌پرداخت با بی‌توجهی گذشت و صاف به خانه خود رفت

ترامپ ادعا کرد که از مناظره لذت برده است اما هیچ اشتیاقی به جشن گرفتن این مناسبت بزرگ با طرفداران خود نشان نداد. شاید این امر به خاطر ناراحتی وی بود یا این‌که احساس ضعف و کم انرژی بودن داشت. او حتی آنقدر انگیزه نداشت که به طرفدارانش درود و تبریکی بگوید.

برعکس مناظرات اولیه که ترامپ در آنها حرف اول را می‌زد، در این مناظره این کلینتون بود که به صورت همه جانبه مناظره را اداره می‌کرد. این موضوع، تصورات طرفداران ترامپ که او را فردی قوی و از هر نظر همه فن حریف می‌دانستند را کاملا نقش بر آب کرد.

ما در طی روزهای آینده خواهیم دید که آیا نتیجه این مناظره بر نتایج انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا اثرگذار خواهد بود یا نه. اما از همه قراین این‌طور به نظر می‌رسد که هیلاری کلینتون این بازی را از پیش برده است.

مترجم: جواد ودودزاده - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها