تاریخ نویسان می گویند «بدن» وینستون چرچیل با این کار در گور لرزیده و اگر زنده بود، حتما با شنیدن این خبر سکته می کرد!
کد خبر: ۹۵۰۰۳۱
جنجال مایکل بی بر سر چرچیل و هیتلر +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، اما جنجال تازه ای که در انگلستان به پا شده و رسانه های گروهی وسیعا در باره اش نوشته اند، نه یک رسوایی سیاسی که یک موضوع هنری و سینمایی است.

در حقیقت، تمام فتنه ها از سوی مایکل بی فیلم ساز هالیوودی و قسمت تازه اکشن ماجراجویانه او «تغییرشکل دهندگان/ ترانسفورمرها» ناشی می شود.

به نوشته ورایتی، این کارگردان و تهیه کننده سرشناس سینما، از منزل مسکونی نخست وزیر دوران جنگ جهانی دوم بریتانیا به عنوان لوکیشن فیلم تازه اش استفاده کرده است اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود.

او از خانه چرچیل، به عنوان مقر حزب نازی هیتلر استفاده کرده است! اهل فن در انگلستان می گویند پیش بینی اعتراضات عمومی در این رابطه کار سختی نبود و مایکل بی باید احتمال آن را می داد.



برای کسانی که به تاریخ کشورشان علاقمند هستند و چرچیل را پرچمدار اصلی مبارزه با پیش روی های متجاوزانه هیتلر در دوران جنگ می دانند، برافراشته شدن پرچم های نازی برفراز بلنهایم پالاس چیز ساده ای نبود.

بسیاری از اهالی محل وقتی پرچم های آلمان نازی را بر روی عمارت چرچیل دیدند، شوکه شدند. این موضوع بلافاصله تبدیل به یک سوژه داغ برای بخش های خبری رسانه ها شد.



خیلی زود مشخص شد بی برای قسمت پنجم اکشن علمی تخیلی پرفروش خود، بلنهایم پالاس را به صورت مقر اصلی فرماندهی ارتش هیتلری درآورده است.

تاریخ نویسان انگلیسی این اقدام را توهینی به تاریخ و مردم انگلستان ارزیابی کرده اند. به صورت طبیعی، اعتراض ها به این سمت و سو رفت که بی و همکارانش کار فیلم برداری در این محل را متوقف کنند البته این اعتراض راه به جایی نبرد و حتی مایکل بی از کار خود دفاع هم کرد.

به گفته وی، این اعتراض ها کمی عجولانه و از روی احساسات است اما ما با این جور احساسات کار و زندگی نمی کنیم. در همه جا باید عقل و خرد حاکم باشد. فقط می توانم بگویم کسانی که اعتراض کرده اند، متاسفانه فرصت و شانس آن را نداشته اند که فیلم نامه فیلم را مطالعه کنند.



بنابراین آن ها این نکته را هم نمی دانند که وینستون چرچیل در فیلم ما به صورت یک قهرمان بزرگ تاریخی به نمایش گذاشته می شود. اگر او زنده بود، حتما به فیلم ما لبخند می زد. ما معترضان را دعوت به خویشتن داری می کنیم، زیرا هنوز فیلم را ندیده و اطلاعی از پایان آن ندارند. خیلی دوست دارم واکنش آن ها را پس از دیدن کاراکتر چرچیل در فیلم ببینم. از تمام معترضان می خواهم تنها پس از تماشای فیلم، به قضاوت در باره آن بپردازند.» این فیلم ساز به این نکته اشاره می کند که همگان پس از دیدن فیلم، متوجه می شوند چرا پرچم های حزب نازی بر روی عمارت محل زندگی چرچیل به اهتزاز درآمده است.


داستان مجموعه فیلم تغییرشکل دهندگان، در باره نزاع دو گروه از روبات های مثبت و منفی فضایی روی کره زمین است. روبات های مثبت از همکاری چند شهروند عادی زمین (که در راس آن ها مارک والبرگ قرار دارد) بهره مند می شوند. اما هنوز معلوم نیست مبارزات این روبات ها چه ارتباطی با جنگ جهانی دوم و هیتلر و عمارت چرچیل دارد!

مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها