مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس خبر داد:

افتتاح رشته حمل و نقل در بندرعباس

رئیس اتاق اصناف بندرعباس گفت: بازار بندرعباس در حال حاضر در هجمه ناامنی قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۴۹۵۹۲
بازار بندرعباس در هجمه ناامنی

به گزارش جام جم آنلاین، عبدالمجید جلالی در نشست هم‌اندیشی بازاریان که با حضور نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بازار امروز ما یک بازار تهدید است و مامورین با اقدام به جمع آوری اجناس از مغازه ها فضایی آکنده از استرس را بر جو بازار حاکم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هیچ مسئولی موافق اجرای چنین طرحی نیست، افزود: مبارزه با قاچاق کالا باید از شاخص‌ها دنبال شود ولی در حال حاضر می‌بینیم که تعزیرات حکومتی بازار را مغشوش کرده است و اسم این اقدامش را هم گذاشته مبارزه با قاچاق!

رییس اصناف بندرعباس با بیان اینکه بازاریان همواره همراه و همگام با نظام بوده اند، بیان داشت: این رویه ای که تعزیرات با عنوان مبارزه با قاچاق در پیش گرفته است غلط و غیراصولی است.

جلالی با بیان اینکه استفاده از محصولات ساخت کشورمان خواسته هر ایرانی است، بیان داشت: بازاریان به کدام ظرفیت تولیدی استان اتکا کنند؟ چه تولیدی در استان وجود دارد که بازاریان بتوانند مغازه هایشان را پر کنند؟

وی با بیان اینکه مکان صنایع تولیدی استان به تالار عروسی تبدیل شده است، اضافه کرد: ما در استان فقر تولید داریم و تا زمانی که این فقر هست ما ناگزیر به وارد کردن اجناس خارجی هستیم.

این مسوول تاکید کرد: بازاریان برای ارتزاق مجبور به فروش اجناس خارجی هستند و اسم این کار نمی شود با قاچاق جایگزین کرد.

جلالی با اشاره به پیامدهای این برخوردها، اضافه کرد: بیکاری و هرج و مرج تنها یکی از هزاران معضلی است که این اقدام می تواند داشته باشد و به دنبال آن بدنامی بازار نیز دل تجار را به درد آورده است.

رئیس اتاق اصناف بندرعباس بیان داشت: بازگشت آرامش به بازار و مبارزه اصولی با قاچاق خواسته به حق تمام بازاریان است و امید است که مسئولان امر در این رابطه تدابیری را اتخاذ کنند تا بیش از این شاهد پایین آمده کرکره های مغازه نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
-
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
۰
۰
تا حدی راست میگوید.....از تولید هیچگونه حمایت مالی و یا سوبسیدی انجام نمیشود تا تولید كنندگان لوازم خانگی داخلی ( خصوصی و نه دولتی ) توان مالی برای به روز رسانی محصولات و رقابت پذیری را داشته باشند. قبل از انقلاب غولهای تولیدی خصوصی لوازم خانگی كشور مثل آزمایش و ارج و الكترولوكس و ناسیونال به راحتی كار میكردند ولی الان همگی یكی یكی تعطیل شدند ( به دلیا عقب افتادگی تكنولوژی و فقدان توان رقابت با محصولات قاچاق ).....برادران و خواهران....اگر محصول با كیفیت و با خدمات با قیمت زیر كالای خارجی قاچاق بتواند تولید شود هیچكس كالای خارجی نخواهد خرید این را باور كنید. شوفاژ و پكیج آبگرم , سینك و هود و اجاق گاز روكار آشپزخانه.لوله و خرطومی ,اتصالات. , زیرآبهای دستشویی , كاشی و سرامیك, ....همگی ایرانی.....همگی كیفیت عالی و قیمت كمتر از خارجی....همگی نمونه هایی از صنایع موفق ایرانی است كه حتی به خارج از كشور صادرات دارند . چون كیفیت عالی و قیمت ارزانتر از خارجی دارند. همین صنایع ذكر شده هم از كمبود نقدینگی رنج میبرند و به زودی تعطیل خواهند شد. جلوگیری از قاچاق خیلی خوب است ولی عامل اصلی.نیست.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها