رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با ذکر اینکه معتادان این استان ساماندهی شدند گفت: هر فردی 10 معتاد در شهر شناسایی کند یک ربع سکه جایزه می گیرد.
کد خبر: ۹۴۹۱۶۵
پرداخت سکه در قبال شناسایی 10 معتاد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، سرهنگ هادی قزوینه‌ای در جمع خبرنگاران افزود: مواد مخدر یک مقوله چند بعدی است که سازمان یافتگی و فراملی بودن به عنوان 2 ویژگی بارز مواد افیونی موجب مصون نماندن جوامع از آسیبها و تهدیدهای این بلای خانمانسوز شده است.

وی اضافه کرد: ادعای ریشه کنی کامل مواد مخدر یک کار تبلیغی و شعاری است و افرادی که این شعار را سر می دهند شناختی از این موضوع ندارند.

وی با ذکر اینکه باید مواد مخدر را مدیریت کرد: با برنامه ریزی و تغییر الگوهای مصرفی گرایش به سمت مصرف مواد مخدر و میزان تقاضا را باید کاهش داد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان اظهارکرد: همچنین برای کاهش شمار معتادان باید زمینه درمان با کمترین هزینه آنها فراهم شود.

سرهنگ قزوینه ای بیان کرد: به منظور شناسایی خرده فروشان طرح جمع آوری اطلاعات این افراد در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان قرار گرفت و هم اینک بانک اطلاعاتی دقیقی در این خصوص وجود دارد.

وی افزود: برخورد با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر در اولویت قرار دارد و چهار هزار و 585 خرده فروش در نیمه نخست امسال دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدرهمدان اضافه کرد: یکی از دغدغه های اصلی مردم وجود معتاد متجاهر در بوستانها و تفرجگاه ها و مناطق مسکونی است که پلیس با شناسایی 907 معتاد متجاهر نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد.

سرهنگ قزوینه ای افزود: معتادان متجاهر پس از شناسایی و دستگیری برای درمان به مراکز ماده 15 و 16 اعزام شدند.

وی گفت: 69 منطقه و 298 مخروبه و محل تجمع معتادان در استان همدان شناسایی شده است که تاکنون 42 منطقه توسط نهادهای مسئول ساماندهی و تعیین تکلیف شده است.

قزوینه‌ای اضافه کرد: یکی از راه های کاهش گرایش مصرف به مصرف مواد مخدر افزایش آگاهی مردم نسبت به تبعات مصرف مواد افیونی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: 26 هزار و 954 نفر از اهالی این استان در نیمه نخست سال جاری با آسیب های موادمخدر آشنا شدند که دانش آموزان و دانشجویان بیشترین جوامع هدف پلیس بودند.

سرهنگ قزوینه افزود: 2 تن و 504 کیلوگرم انواع مواد مخدر امسال در همدان کشف و ضبط شده که نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

وی کشف یک تن و 85 کیلوگرم پیش ساز شیشه، دستگیری و جمع آوری 907 معتاد، انهدام 42 باند تهیه و توزیع مواد مخدر، انجام 39 عملیات فرا استانی، کشف 145 هزار عدد قرص غیرمجاز، اجرای 239 طرح پاکسازی، توقیف 94 دستگاه خودرو و 28 دستگاه موتورسیکلت و کشف 9 قبضه اسلحه را از توفیقات پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان در سال جاری برشمرد.

به گفته این مقام انتظامی، 5 هزار و 59 طرح مبارزه با مواد مخدر امسال در همدان اجرایی شده که 224 مورد از این تعداد کنترل محورهای ارتباطی است.

سرهنگ قزوینه‌ای اضافه کرد: 42 درصد از قاچاقچیان دستگیر شده جوانان بین 18 تا 35 سال بوده همچنین مدرک تحصیلی 45 درصد آنها سیکل، 30 درصد ابتدایی، 13 درصد دیپلم، 9 درصد بیسواد، 2 درصد لیسانس و مدارک بالاتر هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مسلم
-
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۴
۰
۰
این طرح بیشتر فرافكنی و تبلیغی به نظر می‌رسد تا یك ادعای جدی.
شما در زمینه اشتغال و درآمدزایی و ازدواج جوانان در مسیر صحیح تدارك و برنامه‌ریزی كنید خیلی بیشتر و بهتر نتیجه می‌گیرید تا از بهم انداختن مردم به جان یكدیگر.

زندگی مردم میدان اسب‌دوانی نیست كه احتیاج به جایزه داشته باشد.
منصور
-
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
۰
۰
سكه ارزونیتون سكه ها را جمع كنید در عوض مرزها را مستحكم كنید و جلوی كانتینرها را بگیرید نه اون كه 1 گرم میفروشد با 1 گرم یك انسان مبتلا میشه اما با یك كانتینر خدا داند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها