شهرداری اصفهان گفت: یک میلیارد تومان هزینه برای کمک به بازسازی سینماهای اصفهان توسط شهرداری در نظر گرفته‌ شده که نیمی از آن برای بازسازی سینما خانواده در سال جاری و 500 میلیون دیگر نیز برای بازسازی سینما ساحل خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۹۰۸۳
بازسازی سینماهای اصفهان با کمک شهرداری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، پس از انتخاب مهد‌ی جمالی‌نژاد به عنوان شهردار اصفهان و آغاز به کار تیم جدید مدیریت شهری این کلانشهر، علاوه بر اقدامات و فعالیت‌های سخت‌افزاری و عمرانی در تمام مناطق، توجه به امور فرهنگی و هنری نیز در دستور کار قرار گرفت.

مهدی جمالی‌نژاد هنگام بازدید از پروژه بازسازی سینما خانواده و ساخت کافه سینما ساحل گفت: سیاست جدید شهرداری اصفهان بدین گونه تعریف شده که در کنار جدیت در امور عمرانی و سخت‌افزاری جهت توسعه شهر، نیم‌نگاهی نیز به فرهنگ و هنر داشته باشیم و این وعده‌ای بود که از ابتدا به مردم داده بودیم.

وی افزود: اصفهان به هنر شناخته شده است بنابراین نگاه نو و جدید به هنر و هنرمند به نوعی زمینه را برای ارتقا جایگاه هنر در استان فراهم می‌کند و از سوی دیگر با حمایت‌هایی که شهرداری از جمله در ساخت و بازسازی سینماها و مکان‌های هنری انجام می‌‌دهد در رونق‌بخشی و ایجاد شادی در شهر نیز دخیل خواهد بود.

شهردار اصفهان به گفتمان جدید شهرداری در پرداختن به امور فرهنگی و هنری اشاره و تاکید کرد: وجهه شهر اصفهان به امور فرهنگی، هنری، گردشگری، علم و دانش است و بر این اساس تلاش شده تا رویکردی نو در این حوزه‌ها خلق کنیم.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان بسترهای لازم برای شادابی و نشاط در حوزه هنر را فراهم می‌سازد، گفت: بازسازی و رونق سینماهای اصفهان می‌تواند بار دیگر شادابی را در اصفهان زنده سازد چرا که نام این شهر کهن از گذشته‌ها با تئاتر طنز گره خورده است.

جمالی‌نژاد افزود: شهرداری اصفهان در عرصه رونق سینماها به حوزه هنری و ارشاد کمک می‌کند و امیدواریم پوست‌اندازی در حوزه سینماهای اصفهان را شاهد باشیم.

وی در خصوص بودجه‌های اختصاص یافته به بازسازی سینماهای اصفهان بیان داشت: به طور کلی یک میلیارد تومان هزینه برای کمک به بازسازی سینماهای اصفهان توسط شهرداری در نظر گرفته شده که نیمی از آن برای بازسازی سینما خانواده در سال جاری و 500 میلیون تومان دیگر نیز برای بازسازی سینما ساحل خواهد بود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان به زودی پردیس‌های فرهنگی را در سطح شهر اصفهان کلنگ‌زنی می‌کند، تاکید کرد: این پردیس‌ها دارای سینما، سالن تئاتر، مجموعه‌های تفریحی و ... است.

هاجر مقضی- خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها