معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: افزایش بارش‌ها در سال 95 به معنای بازگشت کشور به وضع و روال عادی و دوران پرآبی نیست.
کد خبر: ۹۴۸۶۲۳
افزایش بارش‌ها به معنای بازگشت به وضعیت عادی نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداو سیما ، رحیم میدانی در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان سال آبی 95-94 و وضع نسبتاً مناسب بارش‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: میزان بارش در کل کشور در سال جاری آبی 231 میلی‌متر گزارش شده که نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشته است.

وی گفت: گرچه میزان بارش در سال آبی 95-94 با رشد مواجه بوده، اما متاسفانه این آمار در مقایسه با بلندمدت منفی 2 درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

میدانی تصریح کرد: متاسفانه در سال آبی 95-94 در استان پربارشی همچون چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز در مقایسه با بلند مدت با کاهش 22 درصد بارش روبرو بودیم.

وی ادامه داد: در استان کم‌بارشی مانند اصفهان نیز میزان بارش در مقایسه با بلندمدت با کاهش 30 درصدی مواجه شده و به همین دلیل به سختی توانستیم آب را مدیریت کرده و آب شرب مردم را تأمین کنیم.

وی تأکید کرد: متاسفانه امسال کشت پاییزه در اصفهان به علت کم آبی نخواهیم داشت.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: در سال جاری 45 میلیارد مترمکعب ورودی آب به سدها را داشتیم و این رقم بیانگر رشد 55 درصدی نسبت به سال گذشته است.

وی افزود: این رقم نشان می‌دهد در سال جاری حدود 16.5 میلیارد مترمکعب آب بیشتری وارد مخازن سدها شده و جالب آن که حدود 9 میلیارد مترمکعب از این میزان مربوط به رودخانه کارون و مارون بوده است.

وی تأکید کرد: گرچه آمار بارش‌ها نسبت به سال گذشته در بیشتر مناطق کشور مثبت بوده است، اما این مسئله به معنای بازگشت کشور به روال عادی نیست؛ بلکه بر اساس پیش بینی‌ها ما در سال‌های آتی 2 درجه افزایش دما را در کشور تجربه خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها