مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در استان خوزستان به قدری تنوع قومی، آیینی و موسیقیایی وجود دارد که برگزاری جشن در حد ملی را می طلبد.
کد خبر: ۹۴۸۵۸۳
جشن اقوام خوزستان در ابعاد ملی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، خسرو نشان ضمن بیان این مطلب افزود: جشن خوزستانی ها از 29 شهریور تا دوم مهر امسال برگزار می‌شود و همکاران ما سعی کردند تنوعی را نسبت به سال های گذشته دراین جشنواره و نمایشگاه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: غرفه های صنایع دستی بیشتر دارای نشان اصالت یا مهر مرغوبیت بودند و از این جهت به نظرم کاستی ندارد و در کنار آن سعی شد به افراد دیگری هم مجال داده شود. ضمن اینکه هم در جشن اقوام و هم در صنایع دستی بنا بر این بود که از تکرار گذشته جلوگیری شود.

خسرو نشان گفت: ناگزیر هستیم که از میان گروه های مختلف آیینی و موسیقیایی برگزیده ها را انتخاب کنیم که جشن خوزستانی‌ها تمرین خوبی برای شناسایی و معرفی آیین های گوناگون بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به این که سال های مدیدی است در حوزه فرهنگ و هنر فعال هستم وقتی به پیشینه اجرای جشنواره ها رجوع می کنیم کمتر جشنواره ای را در این سطح شاهد هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها