بد نیست بدانید تنها 20 دستگاه از این خودروی خاص تولید می‌شود! در واقع این یک استراتژی شناخته شده در دنیای خودروسازی است که خودروسازان مطرح برای حفظ جایگاه خود و برجسته نگاه داشتن برخی محصولاتشان به کار می‌گیرند. اما نکته اینجاست که تولید محدود محصولات خاص توسط این دسته از خودروسازان معمولا به 50 یا صد‌دستگاه محدود می‌شود با این حال لامبورگینی دست به کار عجیبی زده و اعلام کرده تنها 20 دستگاه از سِنتناریو(Centenario) روداستر (خودروی روباز با یک ردیف صندلی) می‌سازد!
کد خبر: ۹۴۷۹۷۴
لامبورگینی 8 میلیارد تومانی

برای آشنایی هر چه بیشتر با این خودروی خاص باید به چند ماه قبل بازگردیم؛ یعنی نمایشگاه خودروی ژنو 2016. در آن آوردگاه بزرگ خودرویی از محصول خلاقانه خودروساز قدیمی ایتالیایی رونمایی شد یعنی مدل کوپه سِنتناریو. این خودرو مشخصات فنی عجیبی دارد. جدای از ظاهر پرابهت خودرو که نه در نگاه اول، بلکه برای دقایق طولانی بیننده را مجذوب خود نگاه می‌دارد باید به ساختار عضلانی آن هم اشاره کرد که به طرز هنرمندانه با معیارهای دقیق علم آیرودینامیک گره خورده است. می‌توان تصور کرد که سرنشینان خودرو در بهترین وضعیتی که می‌توان در یک خودرو متصور شد قرار گرفته‌اند.

لامبورگینی با تیزهوشی بالایی این محصول را برای برپایی جشن صد سالگی فعالیت خود به دنیا معرفی کرد. خودرویی که در دل آن موتور 12 سیلندر قدرتمندی جاسازی شده است که 760 اسب بخار قدرت دارد. این یک ترکیب استثنایی برای رسیدن به محصولی متفاوت و جذاب است و باید گفت مهندسان لامبورگینی در رسیدن به هدفشان موفق بوده‌اند. همان زمان هم اعلام شد فقط 40 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که شامل 20 کوپه و 20 روداستر می‌شود. در ماه‌های گذشته تنها صحبت از مدل کوپه سِنتناریو بود، اما حالا خبر می‌رسد خودروساز کهنه کار کشور چکمه به قول خود عمل کرده و نسخه روداستر آن را نیز آماده کرده است.

این هیولا نه‌تنها سرعت زیادی دارد، بلکه شتاب اولیه آن با آنچنان غرشی همراه است که هر بیننده‌ای را شوکه می‌کند. آزمایشات میدانی مختلفی انجام شده که نشان می‌دهند صفر تا 100 این خودرو تنها 8/2 ثانیه است. آنهایی که به دنیای خودرو و محصولات پرشتاب این صنعت علاقه دارند بخوبی می‌دانند رکورد زیر 3 ثانیه برای صفر تا 100 یک محصول یعنی چه!

مدل‌های کوپه و روداستر سِنتناریو بیش از 350 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت دارند که با این وضعیت در کمتر جاده‌ای می‌توان شاهد رسیدن به چنین سقف حرکتی بود. به کارگیری پیشرفته‌ترین فناوری‌ها در بخش ترمز این خودرو موجب شده تا خط ترمز آن در حالتی که صد کیلومتر بر ساعت سرعت دارد تنها 30 متر باشد پس از آن، غول دوست داشتنی لامبورگینی کاملا متوقف ‌شود.

زمانی که نسخه کوپه این خودرو رونمایی شد همه منتظر مدل روداستر آن نیز بودند. در این مدل خبری از سقف تاشو نیست، چون اصولا سقفی در کار نیست که بخواهد تا شود! همین ویژگی برای آنها که به تخت گاز رفتن در جاده‌ها علاقه‌مندند، کافی است تا محصول جدید لامبورگینی را در صدر فهرست خودروهای مورد علاقه‌شان قرار دهند، خودرویی که برای داشتن آن باید بیش از 7/1 میلیون پوند (حدود هشت میلیارد تومان) پرداخت!

منبع: carmagazine.co.uk

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
بی طرف
-
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
۰
۰
جون میده اختلاس كنیم و از این ماشینا بگیریم
طاهر
-
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
۰
۰
سرعت صفر تا صد كه شما نوشتید 8ثانیه اشتباه است 3.5ثانیه شتاب صفر تا صد این ماشین هست

نیازمندی ها