در سال‌های اخیر، تعداد کمی از خودروسازها موفق شده‌اند به اندازه آلفارومئو بر حسن نیست خریداران خود تکیه کنند. این برند ایتالیایی به مثالی شاخص برای طراحی، پرفورمنس و کیفیت رانندگی تبدیل شده است، ولی طی یک دهه گذشته، کیفیت نسبتاً بد محصولات این برند زیر ظاهر زیبا و فریبنده آن پنهان شده‌اند.
کد خبر: ۹۴۷۵۶۸
بررسی فنی آلفارومئو جیولیا +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، هر چند، به نظر می‌رسد تمام این موارد با ارائه مدل جدید جیولیا تغییر یافته‌اند. این خودرو که به عنوان رقیبی برای جگوار XE و ب‌ام‌و سری ۳ ساخته شده است، یک مدل سدان دیفرانسیل عقب زیبا و خوش تیپ می‌باشد که اوایل امسال وقتی نمونه‌های اولیه آن را در ایتالیا دیدیم ما را کاملاً تحت تأثیر قرار داد، ولی بیایید ببینیم این خودرو در جاده‌ها چه عملکردی خواهد داشت؟ برای این که متوجه این موضوع شویم، ما کلیدهای یک نمونه پرچم‌دار کوادریفولیو را برداشته و به جاده زدیم.

این ابرسدان زیبا از یک موتور شش سیلندر V شکل ۲.۹ لیتری توربو دوقلو با ۵۰۹ اسب بخار نیرو بهره می‌برد و مدل‌هایی مانند ب‌ام‌و M۳ و مرسدس AMG C۶۳ را به عنوان رقیب‌های خود می‌بیند. با این حال دانستن این که این خودرو چقدر در رقابت با دو مدل آلمانی موفق خواهد بود کار خیلی سختی نیست. خطوط طراحی بدنه و ابعاد شسته رفته آن ظاهری عضلانی‌تر پیدا کرده‌اند، از جمله موارد قابل توجه در طراحی خارجی آن می‌توان به دریچه‌های ورودی هوای بزرگ‌تر زیر جلو پنجره قلب شکل نمادین آلفارومئو، یک باله عقب فیبر کربنی و دیفیوزری که چهار سراگزوز خودرو را در خود جای داده است اشاره کرد. سایر تغییرات ظاهری شامل دریچه‌های کوچک داخل باله‌های جلو و رینگ‌های ۱۹ اینچ آلیاژی Teledial که یک المان طراحی کلاسیک آلفا می‌باشد می‌شود.

در طراحی خارجی خودرو از همان سبک سنتی طراحی ایتالیایی استفاده شده و طراحی کابین نیز از همین رویه پیروی کرده است. شاهدان مدعای ما دوخت متضاد روکش‌های چرمی و استفاده از پلاستیک نرم در داشبورد می‌باشند که ظاهر و حس و حال خوبی را به کابین داده‌اند. دیگر موارد تزئینات ظاهری سنتی آلفا مانند دکمه‌های گرد و دریچه‌های هوای دایره‌ای به جذابیت هر چه بیشتر کابین افزوده‌اند. ولی باز هم این کابین خیلی مانده تا فوق العاده باشد، از دسته راهنمای شل و ول آن بگیرید تا مواد اولیه ارزان به کار رفته در قسمت‌های پایینی آن! با این حال، فضای بسیار زیادی بر سرنشین‌ها وجود دارد و موقعیت رانندگی با ارتفاع کم تجربه‌ای خوب برای راننده فراهم می‌آورد، آپشن صندلی‌های فیبر کربنی ۲۵۰۰ پوندی نیز به لوکس‌تر شدن فضای کابین کمک شایانی می‌کنند.

دکمه استارت قرمز نصب شده روی فرمان سه پر خودرو را فشار دهید و موتور V۶ قدرتمند خودرو غرش‌های خود را سریعاً شروع می‌کند.

سیستم DNA Pro خودرو حالت‌های رانندگی دینامیک، طبیعی، مصرف بهینه و مسابقه‌ای را در اختیار راننده قرار می‌دهد و با سوئیچ کردن بین هر کدام از این حالت‌ها سفتی فرمان، قدرت موتور و زمان پاسخ گویی دیفرانسیل تغییر پیدا می‌کنند. هر حالتی را که انتخاب کنید، جیولیا خودرویی بسیار سریع می‌باشد، هر چند نه به چالاکی صفر تا صد ۳.۹ ثانیه‌ای که آلفارومئو ادعا می‌کند!

۶۰۰ نیوتن متر گشتاور وجود دارد که از ۲۵۰۰ دور در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد، بنابراین آلفا در استارت‌های سریع در مسیرهای صاف انرژی فوق العاده ای دارد. موتور V۶ توربو دوقلوی خودرو صدای خیلی خوبی نیز تولید کرده و از یک صدای غرغر با افزایش دور موتور تا ۷۰۰۰ دور در دقیقه به فریادی بلند تبدیل می‌گردد. هر چند صدای آن به اندازه صدای موتور V8 مرسدس آام‌گ C۶۳ نیست، ولی قطعاً بسیار گوش نوازتر از صدای مصنوعی M۳ می‌باشد.

وارد یک پیچ شوید و سریعاً متوجه فرمان سریع خودرو خواهید شد، فرمانی که وزن مناسبی داشته و دقتی مثال زدنی دارد. چسبندگی زیادی از سیستم تعلیق دو جناقی خودرو وجود دارد، در حالی که سیستم تعلیق چند میله‌ای عقب نیز عملکرد خوبی هنگامی که از یک پیچ خارج می‌شوید از خود نشان می‌دهد. با سوئیچ روی حالت مسابقه‌ای سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش غیرفعال می‌شوند و به شما اجازه می‌دهند تا از بالانس زیبای یک خودروی دیفرانسیل عقب لذت ببرید، ولی حتی وقتی که این سیستم‌ها فعال می‌باشند، خط حرکتی آلفا را به راحتی با استفاده از فرمان و گاز می‌توان تغییر داد، موضوعی که حس و حالی طبیعی‌تر به آن در مقابل M۳ می‌دهد.

کمک فنرهای سازگار شونده روی این خودرو به صورت استاندارد وجود دارند و در حالت‌های دینامیک و مسابقه‌ای آن‌ها بادی رول فوق العاده ای را بدون سفت بودن زیادی ارائه می‌دهند. سیستم تعلیق را روی حالت طبیعی قرار دهید و جیولیا در جاده‌های خراب و پر دست انداز بریتانیا بسیار خودرویی بسیار انعطاف پذیر خود را نشان خواهد داد. با عبور از روی دست اندازهای بزرگ‌تر ضربه‌های متعددی داخل کابین حس می‌شوند، ولی به طور کلی آلفا در این مورد از ب‌ام‌و بسیار راحت‌تر می‌باشد. این حس راحتی و آسایش با مقادیر بسیار کم صدای باد و جاده داخل کابین چند برابر می‌شود.

تنها نقد واقعی به این خودرو مربوط به عملکرد بد آپشن ترمزهای سرامیک کربنی ۵۵۰۰ پوندی در سرعت‌های پایین می‌باشد. از بسیاری جهات جیولیا خودرویی است که می‌تواند انتخابی فوق العاده برای رانندگی روزانه باشد، رانندگی با آن در یک روز تعطیل یکشنبه که برای ما فوق العاده لذت بخش بود!

نتیجه‌گیری

پس از سال‌ها ناامید کردن هواداران، آلفارومئو بالاخره موفق شد خودرویی فوق العاده را عرضه کند. درتریم پرچم دار کوادریفولیو، جیولیا تمام آن چه که برای شکست دادن برخی از بهترین مدل‌های این کلاس نیاز است را دارد. ولی خبر خوب برای خریداران این است که طراحی زیبا، کابین خوب و تجربه رانندگی فوق‌العاده خودرو با قیمتی برابر با بسیاری از مدل‌های معمولی بازار عرضه شده است. از این رو، می‌توان گفت که این جیولیا بهترین مدل آلفارومئو در یک نسل می‌باشد.

مشخصات فنی آلفارومئو جیولیا کوادریفولیو

قیمت: ۵۹ هزار پوند انگلیس
موتور: ۲.۹ لیتری توربو دوقلو شش سیلندر V شکل بنزینی
نیرو: ۵۰۹ اسب بخار
گشتاور: ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس: شش سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
صفر تا صد: ۳.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت: ۸.۲ لیتر به ازای هر صد کیلومتر
میزان تولید کربن دی اکسید: ۱۸۹ گرم به ازای هر کیلومتر
آغاز فروش: ماه اکتبر

autoexpress

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
فرید
-
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۰
۰
چرا در مورد اتومبیلهایی كه در ایران وجود ندارند مطلب می نویسید؟ برای مردم چه فایده ای داره كه بدونند رانندگی با یك ماشین 500 اسبی چطوره؟
500 اسب
-
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
شما نگاه نكن ما دوست داریم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها