اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

عکس های دیدنی از اقوام جهان

اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

زیباترین قصرهای اروپا

قاره اروپا از نظر میراث فرهنگی به ویژه معماری بسیار غنی است. در قاره سبز تعداد بیشماری کاخ، قصر یا کاخ قلعه وجود دارد که نماد چندین قرن تاریخ بوده و همواره مملو از توریست هستند. کاخ قلعه ها، قصرهایی با معماری باروک یا دوره رنسانس در بالای تپه ها یا در حاشیه دریاچه ها بزرگ و کوچک را متحیر می کنند.
کد خبر: ۹۴۷۳۰۱
زیباترین قصرهای اروپا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پتی فوته، برای این گزارش تصویری 10 کاخ قلعه و قصر در نقاط مختلف اروپا را انتخاب کرده ایم. بدیهی است در اروپا کاخ هایی مانند ورسای یا فونتن بلو در فرانسه یا قصرهایی در ایتالیا و دیگر کشورهای این قاره وجود دارند که به مراتب زیباتر از کاخ قلعه ها و قصرهای این گزارش هستند اما در گذشته به اندازه کافی در مورد این کاخ ها گزارش داده ایم . به هرحال، کاربران محترم می توانند با کلیک کردن روی خبرهای مرتبط ، گزارش هایی را در رابطه با دیگر کاخ های زیبای اروپا از جمله ورسای مشاهده کنند.

10 کاخ قلعه و قصر زیبای اروپا:

1 - قصر نویشوانستین ، آلمان. این قصر زیبا که از پر بازدیدکننده ترین کاخ های اروپا است لقب ( کاخ پادشاه قصه پریان) را داشته و در روستای هوهنشوانگو در جنوب غربی ایالت باویر آلمان قرار دارد. این قصر به روی صخره ای به ارتفاع 200 در قرن نوزدهم میلادی ساخته شد و الهام بخش کمپانی دیسنی برای کاخ انیمیشن « زیبای خفته » بود.

2 - قصر ویندسور ، انگلستان. قصر ویندسور واقع در ناحیه برکشایر انگلستان در قرن یازدهم میلادی ساخته شد. ویندسور بزرگترین قصر جهان است که هنوز مسکونی بوده و اقامتگاه رسمی ملکه الیزابت دوم و خانواده سلطنتی بریتانیا است.

3 - قصر پنا ، پرتغال. قصر پنا واقع در ارتفاعات شهر سینترا پرتغال جواهر معماری سبک رومانتیک محسوب می شود. این قصر به دستور شاهزاده فردیناند دو ساکس-کوبورگ-گوتا و بر اساس سلیقه وی ساخته شد.

4 - قصر ادینبورگ ، اسکاتلند. کاخ قلعه ادینبورگ در قرن 12 میلادی روی صخره ای آتشفشانی مشرف به شهر ادینبورگ مرکز اسکاتلند ساخته شد اما گفته می شود سنگ بنای آن در قرن نهم میلادی نهاده شده بود. امروز، کاخ قلعه ادینبورگ به یک موزه تبدیل شده و محل نگهداری جواهرات سلطنتی اسکاتلند است. اسکاتلند در گذشته یک پادشاهی مستقل بود.

5 - قصر شونبرون ، اتریش. قصر شونبرون که روزگاری کاخ امپراتوران سلسله هابسبورگ بود یکی از دیدنی ترین اماکن اتریش محسوب شده که توریست های بیشماری را به خود جلب می کند. این قصر به دلیل تزیینات فوق العاده سالن ها و اتاق هایش و نیز باغ های وسیعش جزو میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده است.

6 - قصر آشفورد ، ایرلند. قصر زیبای آشفورد در اوایل قرن یازدهم میلادی در ساحل شمالی رودخانه لوی کوریب ایرلند احداث شد. این قصر تماشایی امروز به یک هتل 5 ستاره تبدیل شده است.

7 - قصر هوهنورفن ، اتریش. این قصر بر فراز صخره ای به ارتفاع 115 متر مشرف به دره سالزاخ اتریش به دستور کنراد اول در قرن نهم میلادی ساخته شد. این قصر با 900 سال قدمت تاریخ پر فراز و نشیبی را داشته است. قصر هوهنورفن زمانی کاخ سلطنتی بود ، سپس صومعه و بعد از آن به پناهگاهی برای پروتستان ها تبدیل شد. این قصر مدتها به یک زندان مبدل شد و امروز مرکز پرورش ملی عقاب ها و پرنده های شکاری است.

8 - قصر بران ، رومانی. این کاخ قلعه تماشایی قرون وسطی که به « کاخ دراکولا » شهرت دارد در منطقه ترانسیلوانیا رومانی واقع شده است. در کتاب برام استوکر این کاخ اقامتگاه کنت دراکولا بود. امروز قصر بران به یک موزه و نمایشگاه برای مجموعه های هنری تبدیل شده است.

9 - کاخ قلعه الکازار دِ سگوویا ، اسپانیا. کاخ قلعه الکازار دِ سگوویا درحاشیه شهر قدیمی سگوویا در اوایل قرن سیزدهم میلادی احداث شد. در قرون وسطی کاخ قلعه اکازار اقامتگاه محبوب پادشاهان کاستیل بود.

10 - قصر میراماره ، ایتالیا. این قصر باشکوه بر فراز تپه گرییانو در ساحل دریا در میان باغ بزرگی احداث شده است. در معماری قصر میراماره سبک های گوتیک، قرون وسطایی و رنسانس به شیوه ای تحسین برانگیز با هم تلفیق شده اند. آرشیدوک ماکسیملیان دو هابسبورگ از سال 1860 در این قصر باشکوه اقامت کرده بود.


مترجم: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها