واکنش به سخنان وزیر دفاع سابق آمریکا

ترامپ: گیتس مشکل دارد!

افشای خبر ابتلای هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به التهاب ریه که تا مدت‎ها از سوی او پنهان مانده بود، نگرانی دموکرات‎ها را دربارۀ هفته‎های باقی مانده تا انتخابات برانگیخته است.
کد خبر: ۹۴۶۵۶۶
«وزش باد موافق بر پرچم ترامپ؛ آیا کبوترها شکار بازها خواهند شد»؟!

به گزارش جام‎جم آنلاین،ستاد انتخاباتی کلینتون بالاخره ناچار شد اعتراف کند که کلینتون 68 ساله به التهاب ریه مبتلاست. این در حالی است که عوارض این بیماری مانند حساسیت و سرفه های مکرر در روزهای اخیر در او دیده شده بود.

در همین حال اردوگاه دموکرات‎ها که پیشتر نیز شاهد پنهان کاری کلینتون دربارۀ افشای ایمیل‎هایش در دوران وزارت خارجه بوده اند، به شدت از افشای بیماری کلینتون که از سوی او پنهان شده بود، نگران شده‎اند.

این در حالی است؛دولاند ترامپ همتای جمهوری‎خواه و رقیب انتخاباتی هیلاری کلینتون، از فضای بوجود آمده نهایت استفاده برده و با طرح سوالی مبنی بر مخدوش بودن صحت سلامتی کلینتون، شرایط جدیدی را پیش روی انتخابات آبان ماه ایالات متحده قرار داده است.

"سجاد صادقی" کارشناس سیاست خارجی در گفت‎و گو با خبر آنلاین، پیرامون انتخابات ریاست‎ جمهوری ایالات متحده و حواشی بوجود آمده آن گفت: در ابتدا باید متذکر شد؛ به نظر نمی‎رسد وضعیت بد جسمانی هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات چندان هم جدی باشد.

وی افزود: بطور معمول؛ در آمریکا افراد مشهور بویژه سیاسیون، علاقه خاصی به قرار گرفتن در صدر اخبار رسانه ها دارند. اما در پی افشا و انتشار ایمیل‎های شخصی خانم کلینتون(فروش تسلیحات به داعش ) وی مورد بازجویی قرار گرفت که با اعمال نفوذ اوباما این موضوع پایان یافت. به تبع این موضوع نامزد دموکرات در نظر سنجیهای انتخاباتی عقب افتاد.

صادقی در خصوص پشت پرده افشای عدم سلامتی کلینتون اظهار داشت:این موضوع درحالی مطرح است که رسانه‎های طرفدار دولت اوباما معتقدند، کلینتون از ترامپ، همتای جمهوری‎خواه جلوتر است. در مقابل با توجه به شرایط موجود، حزب دموکرات با این استراتژی که چنانچه اتفاق خاصی برای سلامتی کلینتون افتاد، آنها بتوانند با بکارگیری موضوع بیوترور باز هم کلیتون را در رأس اخبار انتخاباتی آمریکا قرار داده تا محبوبیت وی افزایش یابد.

وی در مورد ابعاد انتشار بیماری نامزد دموکراتها گفت: البته این اتفاق می‎تواند نکات منفی هم در پی داشته باشد. بطور کلی آمریکاییها علاقه ندارند به نامزدی رأی دهند که در دوران ریاست جمهوری خود از دنیا برود، چنانچه این موضوع رخ دهد، طبق قانون اساسی ایالات متحده معاون رییس جمهور مرحوم جایگزین وی خواهد شد.

این کارشناس سیاست خارجی در مورد احتمال انصراف کلینتون از نامزدی خود به دلیل شرایط نامطلوب جسمانی می‎افزاید: اگر از بعد مثبت به قضیه نگاه کنیم پبش بینی می‎شود، خانم کلینتون از رقابتهای انتخاباتی کناره گیری نخواهد کرد.

اما سجاد صادقی در رابطه با جایگزینی "جو بایدن" معاون باراک اوباما بجای کلینتون می‎گوید: با توجه به فرآیند پیچیده انتخابات درون حزبی در آمریکا عملا این موضوع منتفی است،مضاف براینکه شخص جو بایدن چهره محبوبی در حزب دموکرات بشمار نمی‎آید. حتی اگر کلینتون به هر ترتیبی از صحنه انتخابات کنار گذاشته شود، حزب دموکرات به سمت برنی سندرز خواهد رفت چرا که دارای تفکرات چپ نو است،نگاهی که در آمریکا با اقبال جوانان همراه می‎باشد.

این کارشناس سیاست خارجی در مورد دونالد ترامپ چهره جنجالی حزب جمهوری خواه ابراز نمود: ترامپ دارای ابعاد مختلف شخصیتی است. اولین بعد برجسته وی بی تجربگی در سیاست‎های کلان ایالات متحده است. در عین حال باید گفت جنس آقای ترامپ با جنس جمهوری خوا های سنتی آمریکا بسیار متفاوت است.

وی در ادامه تصریح کرد: ترامپ به هیچ وجه بر مبانی دینی مقید نیست، از طرفی کسب در آمدهای ترامپ همگی بصورت نامشروع و غیر قانونی ارزیابی می‎شود وبیشتر به یک شومن شباهت دارد تا یک رییس جمهور ضمن اینکه در بدنه اصلی جمهوری خواهان مخالفان زیادی دارد.

صادقی در مورد ترامپ دیگر نامزد انتخاباتی آمریکا تصریح کرد: شاید نقطه قوت ترامپ، حمایت همه جانبه یهودیان صهیونیست از وی باشد. اخیرا در نشست آیپک (لابی صهیونیستها) ترامپ ابراز نمود، در صورت پیروزی در انتخابات؛ قبل از مراسم تحلیف به منظور تجدید بیعت با مقامات اسراییلی به سرزمینهای اشغالی سفر خواهد کرد.؟!

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین تا اینجای کار معتقدم ترامپ بهرتین گزینه برای ریاست جمهوری آمریکا در میان صهیونیسم بین الملل است. از این جهت باید گفت شانس پیروزی ترامپ در پیروزی انتخابات از کلینتون بیشتر است.

از سوی دیگر، "حسن لاسجردی" کارشناس مسایل بین الملل، در رابطه با آینده مبهم نتیجه انتخابات آمریکا به جام جم آنلاین گفت: موضوع کسالت خانم کلینتون مهمترین خبر امروز رقابتهای انتخاباتی ایالات متحده است. با توجه به شکل گیری روند انتخابات چنانچه کلینتون قصد کناره گیری را داشته باشد، سردرگمی بزرگی در فرآیند انتخابات آمریکا و اردوگاه دموکراتها بوجود خواهد آمد.

وی افزود:تاکنون چند گزینه احتمالی برای جایگزینی وی مد نظر است که سندرز و بایدن در رأس آنها قرار دارد. بنظر می‎رسد بر اساس تجربه و سیستم انتخابات آمریکا شانس جو بایدن برای جایگزینی کلینتون بیشتر باشد.

کارشناس مسایل آمریکا تصریح کرد: از طرفی کلینتون به تازگی اعلام کرده که با قوت به فضای رقابتی انتخابات بر خواهد گشت. شاید حلقه مفقوده فعلی انتخابات آمریکا در بین ناظران سیاسی چشم اندازی برای حضور یا عدم حضور کلینتون در این عرصه حساس باشد.

لاسجردی در مورد باقی ماندن نامزد دموکراتها در مبارزات انتخاباتی ابراز داشت:با توجه به مجموعه تحولات اخیر در کارزار انتخابات ریاست جمهوری حضور کلینتون بعوان نامزد دموکرات‎ها محتمل‎تر بنظر می‎آید.

وی با توجه به رقابت عریان دو حزب رقیب دموکرات و جمهوری‎خواه برای کسب مسند ریاست جمهوری گفت: بطور قطع ترامپ در حزب مخالف از این موضوع بهره برداری لازم را برده است. اما در نهایت اردوگاه دموکراتها برای ماندن کلینتون و یا شخص جایگزین وی به اجماع برسد که این در روزهای آتی مشخص خواهد شد.

لاسجردی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه کمپین دموکراتها در حل حواشی بوجود آمده در مورد نامزد خود با رفتاری معقولانه در اغنای افکار عمومی آمریکا گام بر دارد، همچنان هیلاری کلینتون بعنوان جدی‎ترین رقیب ترامپ بشمار خواهد آمد.

گزارش از: محمدرضاشجاعیان - جام‎جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اسفندیار
-
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۰
۰
با سلام مصاحبه با دكتر سجاد صادقی را خواندم مثل همیشه عالی بود ایشان نویسنده كتاب جنبش اشغال وال استریت و از كارشناس های توانمند رسانه ی ملی در خصوص مسائل آمریكا هستند اهل مصاحبه نیستند تعجب می كنم چه جوری با ایشان مصاحبه گرفتید؟؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها