معاون امور استان های صداوسیما اعلام کرد:

تلاش رسانه ملی برای شناساندن آداب و رسوم اصیل ایرانی

معاون امور استان های رسانه ملی در مراسم معارفه مدیر کل مرکز گیلان تلاش برای شناساندن آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف در کشور را از اهداف مراکز استانی دانست.
کد خبر: ۹۴۶۳۲۷
تلاش رسانه ملی برای شناساندن آداب و رسوم اصیل ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی در مراسم معارفه مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان در رشت گفت: تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و کاهش مصرف گرایی با فرهنگ سازی از طریق رسانه ها به ویژه رسانه ملی موثرتر خواهد شد.

وی به فعالیت 70 شبکه رادیویی و تلویزیونی در استان های کشور اشاره کرد و افزود: انعکاس گویش ها و آداب و رسوم بومی – محلی استان ها و شناساندن فرهنگ و تمدن دیرینه ایران از محورهای برنامه سازی در شبکه های استانی است.

معاون امور استان های رسانه ملی با بیان اینکه بعد از سه شبکه سراسری پر مخاطب، مردم ایران تمایل زیادی به دیدن برنامه های شبکه های استانی دارند، خاطر نشان کرد: شبکه های استانی فرصتی مناسب برای حفظ آداب و رسوم به ویژه حفظ و احیای گویش های محلی به شمار می آیند.

دارابی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام یونسکو بیشتر از 3 هزار زبان و گویش محلی در دنیا تحت تاثیر 5 زبان،در حال فراموشی و نابودی است تصریح کرد:رسانه ها با کمک صاحب نظران باید با ساخت برنامه های فاخر و هدفمند، جلوی این خطر فرهنگی را بگیرند که در این بین نقش شبکه های استانی تاثیر گذارتر خواهد بود.

وی از ساخت یک سریال 300 قسمتی در گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت:در این سریال به آداب و رسوم، تاریخ، تمدن، جغرافیا، اقلیم و داشته های استان نگاهی ویژه خواهد شد.

معاون امور استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به توانمندی های اقتصادی، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی گیلان اشاره کرد و گفت: این استان شمالی مهد علما، فرهیختگان، اندیشمندان و هنرمندان زیادی است که باید با ساخت برنامه های فاخر، بیش از پیش به مردم ایران، منطقه و جهان معرفی شوند.

دارابی درادامه از برگزاری نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها در اهواز از 30 آذر تا 3 دی خبر داد.

استاندار گیلان نیز در این مراسم گفت به نظام شایسته سالاری و چرخش مدیران با تجربه در کشور اعتقاد داریم اما از اینکه مدیری بومی که توانایی بالایی در صدا و سیما داشته و دارد و در این پست منصوب شده بسیار خرسندیم.

محمد علی نجفی اضافه کرد: دکتر طلوعی خدمت صادقانه‌ای را در استان داشت و در این مدت کوتاه توانست ضمن خدمات شایسته،مزیت‌های نسبی و دغدغه‌های موجود در گیلان را به خوبی شناسایی و مطرح کند.

وی افزود: از صدا و سیما با مدیریت جدید،حمایت لازم را خواهیم کرد تا عملکرد خادمین به نظام و دولت به خوبی به مردم منعکس شود. استاندار گیلان همچنین به مشکلات موجود در بعد سخت افزاری صدا و سیمای استان اشاره کرد و برای رفع این مشکلات قول مساعد داد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان هم در این مراسم ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت امام هادی (ع) گفت:86 درصد استان گیلان تحت پوشش سیستم دیجیتال است. مهرداد لاهوتی بائوج با بیان اینکه این آمار نشان از وضعیت مطلوب استان در این زمینه دارد، افزود: بین دو تا سه درصد از دیگر نقاط کشور عقب هستیم که باید این فاصله را جبران کنیم.

وی با اشاره به تولیدات مناسب و برتر در صدا و سیمای مرکز گیلان، تصریح کرد: متاسفانه تنها مشکل و موانع موجود برسر راه تولیدات این بوده که این مرکز از نظر زیرساختی و منابع مالی با مشکل مواجه است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، صدا و سیما را یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی در سطح جامعه دانست و گفت: اگر توجهی به صدا و سیما و تولیدات آن نشود بسیاری از فرهنگ ها و آداب و رسوم دچار تغییر و نابودی می شوند.

در ادامه این مراسم نیز مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان یکی از برنامه های کاری خود را تولید آثار فاخر در خصوص معرفی فرهیختگان، علما و نام آوران گیلانی عنوان کرد و گفت: امدواریم بتوانیم با ساخت برنامه هایی با محتوا و کیفی، یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه داریم.

ظهیری تاکیدکرد: تمام تلاش بنده و همکارانم در این سازمان اعتلا و رشد و توسعه استان گیلان خواهد بود.

در پایان مراسم از تلاش های علی طلوعی مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز گیلان تشکر و قدردانی و حسن ظهیری به عنوان مدیرکل جدید این مرکز در استان معرفی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها