عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیوستن ایران به کارگروه اقدام علیه پولشویی (FATF) باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود.
کد خبر: ۹۴۶۲۷۷
مواظب باشیم تحریمها را به بهانه مبارزه با پولشویی دنبال نکنند

دکتر حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با جام جم آنلاین اظهار داشت:کارگروه اقدام علیه پولشویی یک معاهده بین المللی است که کشورها عضویت آن را می پذیرند وایران نیز به عنوان یکی از اعضای جامعه جهانی می تواند با در نظر گرفتن منافع ملی به عضویت آن در بیاید.

وی گفت:ایران به عنوان یکی از قدرتهای اقتصادی جهان نمی تواند نسبت به موضوع پولشویی و شفافیت مالی بی تفاوت باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در عین حال تصریح کرد: از جمله مواردی که غربی ها و بویژه آمریکایی‌ها نفوذ اطلاعاتی خود را به بهانه شفافیت مالی کشورها در دنیا دنبال می‌کنند، باید مواظب باشیم تحریمها را به بهانه مبارزه با پولشویی دنبال نکنند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی خود، از جنبشهای مقاومت و آزادیبخش حمایت می کند در حالی لابی صهیونیستی و آمریکا این جنبشها را گروههای تروریستی می نامند و همین امر ممکن است در پیوستن ما به کارگروه اقدام علیه پولشویی (FATF) مشکل ساز شود.

فلاحت پیشه تاکید کرد:پیوستن کشور ما به (FATF) به عنوان اقدام صیانتی باید در مجلس بررسی شود چرا که ایران نمی تواند به معاهده ای بپیوندد که مقدمات و موخرات آن هزینه سنگینی برای کشور داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها