علی‌اکبر صالحی می‌گوید استراتژی جدید ایران مبتنی بر ساخت راکتورهای کوچک در همکاری با کشورهای دیگر است ولی تاکنون با هیچ‌ کشوری که مایل به این کار باشد، مذاکره جدی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۹۴۵۸۶۰
استراتژی جدید هسته‌ای ایران در پسابرجام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «علی‌اکبر صالحی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که برای شرکت در نشست سالانه سازمان بین‌المللی انجمن جهانی هسته‌ای در لندن به سر می‌برد، در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوت‌نیک از استراتژی جدید هسته‌ای کشورش در پسابرجام سخن گفت.

در نتیجه اعلام شروع برجام، توانایی ایران برای ساخت سانتریفیوژ، راکتور و به تبع آن، نیروگاه‌های جدید فعلاً محدود است.

صالحی گفت که استراتژی جدید ایران بر ساخت راکتورهای کوچک استوار است و مقامات دولت در حال بررسی شرکای بالقوه برای ساخت چنین تأسیساتی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در خصوص جزئیات این روند گفت: «ما هنوز برای ساخت راکتورهای مدولار کوچک با هیچ کشوری وارد مذاکره جدی نشده‌ایم ولی این مسئله استراتژی ماست.»

صالحی در ادامه افزود: «ما روی این مطلب کار می‌کنیم در حال امکان‌سنجی این کار هستیم؛ بعد از آن به اطراف نگاهی خواهیم انداخت تا ببینیم کدام کشورها به همکاری با ما در زمینه ساخت راکتورهای مدولار کوچک تمایل دارند.»

راکتورهای مدولار کوچک برای تولید برق در مناطق دور از منابع آب و یا مناطقی که شبکه برق کوچک و محدودی دارند استفاده می‌شوند. این راکتورها حداکثر 300 مگاوات برق تولید می‌کنند.

صالحی امروز در نشست سالانه سازمان بین‌المللی انجمن جهانی هسته‌ای گفته بود که ایران قصد دارد حجم تولید برق اتمی خود را از 1000 مگاوات به 30 هزار مگاوات برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها