نجم‌اله طایفه مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان از موفقیت محققان این دانشگاه در ساخت دستگاه تزریق دارو به بیمار از راه دور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۲۸۶
تزریق دارو به بیمار از راه دور

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان، نجم‌الله طایفه با تاکید بر این‌که این طرح از سوی دکتر تحریری به همراه تیم تحقیقاتی وی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان اجرایی شده ، گفت: این دستگاه چند کاناله برای تزریق دارو به بیمار کاربرد دارد.

وی افزود: اساس کار این دستگاه، کنترل از راه دور است و عملکرد آن بر اساس سیستم موبایل می باشد، به این معنی که پزشک از هر جای دنیا می‌تواند با کد دستوری که به دستگاه می‌دهد، وضعیت بیمار و آخرین آزمایش‌هایی که برای بیمار انجام شده را از طریق این دستگاه، دریافت و بر اساس نتایج آزمایش‌ها، داروهای مورد نیاز را تجویز کند.

طایفه اضافه کرد: داروهای تجویز شده از سوی پزشک به دستگاه وارد می‌شود و دستگاه به صورت اتوماتیک دارو را در اختیار بیمار قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: این دستگاه حتی می‌تواند در ساعات معینی از روز اطلاعات دارویی را دریافت و به بیمار تزریق کند و در حال حاضر نمونه اولیه آن که تنها برای داروهای تزریقی به کار می‌رود، تولید شده است.
مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: دستگاه به صورت 4 کاناله طراحی و ساخته شده و دارای مخزنی بر روی هر یک از کانال‌ها است و زمانی که تزریق دارو به پایان می‌رسد، سرنگ دوباره به داخل مخزن بر می‌گردد و دارو در آن پر می‌شود.

مجتبی عابدینی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها