خزانه دار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خواستار ارائه بسته های تشویقی و حمایتی به سرمایه گذاران شد.
کد خبر: ۹۴۴۷۵۷
سرمایه گذاران بسته‌های تشویقی می‌گیرند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، محمدحسین فنایی با تاکید بر بسترسازی دولت برای حضور سرمایه گذاران اظهار داشت: برای خروج صنایع از رکود دولت باید برنامه های تشویقی و حمایتی خود را به سرمایه گذاران ارائه کند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای جذب سرمایه گذاران خارجی ادامه داد: تنظیم صورت‌های مالی با زبان بین‌المللی موجب می‌شود که سرمایه‌گذاران با تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی نسبت به سرمایه گذاری ترغیب شوند.

خزانه دار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه برجام توانست ریسک حضور سرمایه‌ گذار خارجی در ایران را به شدت کاهش دهد، افزود: متاسفانه دلایل متعددی موجب شده تا سرمایه‌گذاران با وجود فراهم آمدن برخی بسترها هنوز اقدام جدی برای سرمایه گذاری نداشته باشند.

وی بیان داشت: تفاوت‌های نرخ ارز و عدم یکسان‌سازی آن یکی از دلایلی است که سرمایه‌گذار خارجی تمایلی به حضور در ایران ندارد.

فنایی با تاکید بر کنترل ریسک‌های ناشی از فعالیت های اقتصادی عنوان کرد: یکی از پارامترهای مهم و مورد توجه سرمایه گذاران توجه به نرخ تورم و میزان بهره سود بانکی است.

وی ادامه داد: سنجش نسبت تورم با بهره های بانکی و تناسب نداشتن این دو موضوع که در اقتصاد و فعالیت های صنعتی اهمیت دارد موجب می شود که سرمایه گذار تمایلی برای سرمایه گذاری نداشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها