محققان روسی با تحقیق بر روی دلفین ها متوجه شدند که این نوع از پستانداران در گفتگو با یکدیگر از جملات کامل استفاده می کنند.
کد خبر: ۹۴۴۶۹۵
نحوه حرف زدن دلفین‌ ها رمزگشایی شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، دلفین ها یکی از باهوش ترین پستانداران محسوب می شوند و با ارسال سیگنال، یکدیگر را از وجود خطر احتمالی مطلع می کنند اما این تمام حقیقت راجع به این دسته از پستانداران نیست.

بر اساس مطالعات محققان دانشگاه «Feodosia» روسیه، علاوه بر سگ ها، دلفین ها هم قادر به درک زبان پیچیده در تعامل با یکدیگر هستند.

نتایج تحقیق دانشمندان روسی نشان می دهد که دلفین ها می توانند در گفتگو با یکدیگر از جملات کامل و در هر جمله از ۵ کلمه استفاده کنند.

محققان دانشگاه Feodosia با بکارگیری نوعی میکروفون در زیر آب به ضبط صدای دلفین ها پرداختند که با تحلیل آنها مشخص شد این دسته از پستانداران می توانند در گفتگوهای خود از کلمات استفاده کنند و به طرز باورنکردنی منتظر می مانند تا جمله طرف مقابل کاملا پایان پذیرد و بعد پاسخ یکدیگر را می دهند.

به گفته محققان روسی، این دستاور بسیار حایز اهمیت است و با رمزگشایی از کلمات استفاده شده در صحبت دلفین ها می توان امیدوار بود که روزی انسان قادر به صحبت کردن با این گونه از آبزیان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها