زن روانشناس با طراحی سناریوی فریبکارانه دست به کلاهبرداری 5 میلیاردی زد.
کد خبر: ۹۴۴۳۴۱
نقشه الهام خرگوش برای مردان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رکنا ، روز 15 شهریور ماه سال جاری چند مرد با مراجعه به کلانتری 118 ستارخان از ماجرای گرفتار شدن در دام فربیکاری مدیر یک شرکت به نام مهر بازرگان سعید خبر دادند.
در ادامه بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه 2 دستور داد تا تیمی از ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران برای افشاگری و دست گیری عامل اینکلاهبرداری وارد عمل شوند.
وکیل شاکیان پرونده در این مرحله تحت تحقیق در پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و به ماموران گفت: زن جوانی به نام الهام با تاسیس شرکت مهر بازرگان سعید و تبلیغات زیاد در روزنامه های و فضای مجازی ادعا کرده که می تواند وام های میلیونی بگیرد و مدارک تحصیلی معتبر به ثبت برساند که به همین شیوه افراد زیادی به دفتر کاری این زن مراجعه کرده و با پرداخت پول های میلیونی به انتظار انجام شدن کارهایشان بوده اند اما پس از مدتی الهام با همه پول های دریافتی ناپدید شده است.
در ادامه یکی از شاکیان پرونده به ماموران گفت: سال 92 از طریق آگهی روزنامه با شرکت مهر بازرگان سعید آشنا شدم و با مراجعه به این دفتر برای دریافت وام بانکی خود اشتغالی با نرخ 4 درصد با مدیر شرکت صحبت کردم و برای انجام کارهای بانکی مبلغ 5 میلیون تومان به حساب زن جوان ریختم و در این مدت به بهانه های مختلف مرا سرگرم کرد تا اینکه چندی پیش متوجه شدم وی دفترش را تعطیل کرده و ناپدید شده است.
کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند که این شرکت تحت عنوان فعالیت های عمرانی و ساختمانی به ثبت رسیده اما بر خلاف اساسنامه شرکت این زن به بهانه "قرارداد مشاوره" از طعمه هایش برای گرفتن وام های میلیونی با سودکم از بانک های مختلف پول هایی را به جیب زده و پس از مدتی با تعطیل کردن دفتر کاری اش ناپدید شده است.
در این مرحله ماموران متوجه شدند الهام در منطقه های صادقیه، ستارخان، میرداماد، خیابان گاندی دفترهای کاری اش را به با پرداخت چک اجاره کرده و بعد از تعطیل شدن کارش زمانیکه صاحب دفترهای کاری برای نقد کردن چک های اجاره به بانک مراجعه کردند با حساب خالی این زن روبرو شده اند.
در ادامه ماموران با بررسی آلبوم مجرمان سابقه دار موفق شدند الهام 32 ساله را که در گذشته نیز به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده بود را شناسایی کنند.
کارآگاهان با تحقیقات گسترده توانستند مخفیگاه این زن جوان را که کارشناس ارشد رشته روانشناسی است در منطقه مرزداران شناسایی کند و درعملیات غافلگیرانه این زن دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت : از شیوه و شگرد های رایج مورد استفاده در کلاهبرداری ها بویژه در خصوص خرید لیزینگی خودرو و تهیه تسهیلات بانکی با نرخ بهره بسیار کم ، سوء استفاده افراد کلاهبردار از عناوین دولتی و طرح ادعاهای دروغین داشتن رابطه با وزارتخانه های مهم دولتی و همچنین سیستم بانکی است که در این پرونده نیز شاهد طرح همین موضوعات از سوی متهم و متأسفانه اعتماد بی مورد دهها مالباخته ، صرفا به این ادعاها و پرداخت مبالغ هستیم .
سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی ، با اشاره به ارزش میلیاردی پرونده افزود: با شناسایی دهها مالباخته و جمع بندی شکایت های مطرح ، تاکنون ارزش پرونده به بیش از 5 میلیارد تومان برآورد شده و متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار دارد و افرادی که به این شیوه و شگرد طعمه این زن فریبکار شده اند به به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در منطقه جنت آباد شمالی ، خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۱
لطفا بزارید صورتشان را ببینیم
نوذر
-
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۰
مردمی كه همگی معتقد به فساد اداری و بانكی هستند خود در دام كلاهبرداران می افتند.....سیستمهای دولتی و بانكی و اداری بدون رشوه, رابطه, پارتی و فساد كار نمیكند و شما بدون موارد بالا نمیتوانید كارتان را پیش ببرید . همین طرز تفكر كلاه برداران را جری میكند كه وارد عمل شوند......
وحید
-
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۱
حالا چرا روشو پوشوندین .میخواهید دوباره بیاد بیرون كلاه برداری دیگه ای رو شروع كنه
ینفر
-
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۱
تا وقتی گوسفند هست گرگ هم هست
الف
-
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۱
می دونی ما مردهای ایرانی خیلی بدبختیم تابا زنی هم كلام می شویم خودباخته او شده وخود را می بازیم متاسفانه خانمهای البته جسارت نشه عده ای با عشوه گری مردان بدبخت ایران را به دام می كشانند
محمد
-
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۱
دولت محترم اولا" باید مجوز تاسیس شركت را به این راحتی نده . دوما" اگر مجوز داد با توجه به اینكه بیشتر پرونده های كلاهبرداری از این راه است حراست یا بازرسی قوی تشكیل تا این افراد در رصد باشند و نتوانند از حوزه فعالیت خود فراتر برن////
صنا
-
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۰
در شهر تبریز هم سالها پیش یك شركت در خیابان 17 شهریور قدیم افتتاح كرده بود بنام لیزینگ خیلی از پولهای مردم را به جیب زده و متواری شده و تاكنون پیدا نكردند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها