نوجوانی که در سایت شخصی خود اقدام به آموزش هک و نفوذ به رایانه‌ها و گوشی‌های موبایل می‌کرد، توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۶۱
بازداشت هکر ۱۷ساله اصفهانی

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان این مطلب اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتای استان در پی رصد و پایش فضای مجازی به سایتی مجرمانه با محتوای آموزش هک و نفوذ به رایانه و تلفن های همراه نرم افزارهای مرتبط را شناسایی و دستگیری گرداننده این سایت را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: سرانجام با انجام جستجوهای علمی و تخصصی در فضای مجازی متهم که پسر نوجوان 17 ساله، اهل و ساکن استان اصفهان بود شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ جهانگیر کریمی گفت: متهم که در سایت خود ده‌ها روش هک و نفوذ از جمله هک انواع سرور، هک کامپیوترهای خانگی و همچنین هک تلفن همراه را درج کرده بود پس از اینکه با مدارک و مستندات و ادله دیجیتال پلیس فتا مواجه شد، صراحتاً به بزه انتسابی اقرار کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با هشدار به افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، گفت: انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای، تحریف واخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی مطابق ماده 25 قانون جرائم رایانه‌ای جرم بوده و مرتکبین آن مجازات خواهند شد.

وی از خانواده‌ها خواست تا بیشتر مراقبت فرزندان خود در دنیای مجازی باشند و اعمال و رفتار آن ها را کنترل کنند، چرا که کنجکاوی، هیجان کاذب و تلاش برای کسب شهرت و جایگاه در بین دوستان و همسن و سالان از مهمترین ویژگی‌های دوران نوجوانی است و اگر آن ها در دنیای گسترده و پرتلاطم مجازی تنها بگذاریم قطعاً با خطرات جبران ناپذیری مواجه خواهند شد که آسیب‌های آن جامعه را نیز درگیر خود خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها