مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان با تاکید بر تربیت نیروی انسانی متخصص از به کار گیری نیروهای بومی در صنایع پتروشیمی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۴۲۳۱
رونق پتروشیمی با مهارت‌ بومی

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، عبدالنبی سواعدی گفت: مهمترین شاخص در تمام کشورها توسعه منابع انسانی است و در دنیای امروز انسان ها باید توسعه پیدا کنند تا گره گشای مشکلات آن جامعه باشند و کسب مهارت بهترین عامل برای برون رفت از این کاستی ها و معضل بیکاری است.

وی با اشاره به اینکه هر سرمایه گذار در هر بخشی نیاز به نیروی ماهر و متخصص دارد، افزود: در همین راستا در منطقه ویژه پتروشیمی عسلویه سالهاست به صورت هماهنگ و برنامه ریزی شده برای تامین نیروی ماهر و نیازهای آموزشی با سازمان فنی و حرفه ای کشور در حال تعامل می باشد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان تاکید کرد: با توجه به زیرساخت های آموزشی که در استان وجود دارد و با تعامل ویژه بین سازمان فنی و حرفه ای و صنعت نفت می‌توان از نیروی کار بومی در بخش پتروشیمی استفاده کرد.

سواعدی ادامه داد: با تاسیس مراکز جوار صنعت پتروشیمی می توان با توجه به بخشنامه وزارت نفت 50 درصد نیروی مورد نیاز پتروشیمی را از نیروی بومی تامین و بکارگیری کرد.

وی تصریح کرد: بکارگیری نیروی بومی باعث رفع محرومیت و شاغل شدن این قشر از جامعه باعث پیشرفت استان در تمام زمینه ها می شود و اشتغال از معضلات اجتماعی نیز جلوگیری می کند.

سواعدی گفت: ارائه آموزش های فنی و حرفه ای کوتاه مدت و بسیار کاربردی می باشند که نقش بسزایی در ایجاد زمینه های اشتغال پایدار در جامعه ایفا می کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان خاطرنشان کرد: تمام گواهینامه های فنی و حرفه ای دارای کد بین المللی است و براساس استاندارد سازمان آموزش فنی و حرفه ای صادر و از اعتبار جهانی برخوردار هستند.

محمد علاف‌پور - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها