نایب رئیس شورای ملی زعفران مطرح کرد

"افغانستان" رقیب سرسخت زعفران ایران در هند

نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه افغانستان رقیب بسیار سرسختی در حوزه هند برای زعفران ایرانی است، گفت: هندوستان برای واردات زعفران از افغانستان هیچ تعرفه‌ای در نظر نگرفته و این در حالی است که این تعرفه برای تجار ایرانی وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۳۷۷۱
"افغانستان" رقیب سرسخت زعفران ایران در هند

به گزارش جام جم آنلاین ، غلامرضا میری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هندوستان برای واردات زعفران از افغانستان هیچ تعرفه‌ای در نظر نگرفته و این در حالی است که این تعرفه برای تجار ایرانی وجود دارد.

وی ادامه داد: این حذف تعرفه در قبال کالاهایی است که هندوستان به افغانستان وارد کرده و به این علت رقیب بسیار سرسختی در حوزه هند برای زعفران ایرانی به وجود آمده است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران با تأکید بر اینکه باید خطر افغانستان را برای تجارت زعفران در کشور جدی گرفت، خاطرنشان کرد: در واقع باید گفت حمایت‌های مالی، سیاسی، اقتصادی و مواردی از این دست که از تجار افغانستان انجام می‌شود، برای تجار ایرانی وجود نداشته و ممکن است در آینده‌ای نزدیک با سیاست افزایش تولیدی که افغانستان در دستور کار قرار داده، بسیاری از بازارهای ایران را به‌دست گیرد.

میری ادامه داد: در افغانستان امکانات بالقوه بسیار زیادی از جمله خاک حاصلخیز، نیروی کار ارزان، آب فراوان و سایر مواردی از این دست وجود دارد که ادامه فعالیت را سخت کرده و باید برای آن اقداماتی در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به میزان برداشت محصول زعفران در سال زراعی جاری، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش سطح زیرکشت زعفران، افزایش راندمان کشت به 4.5 کیلوگرم و وضعیت مناسب آب و هوایی در بهار انتظار می‌رود که محصول حداقل 20 درصد افزایش داشته باشد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران خاطرنشان کرد: از میزان 94 هزار هکتار زمین که زیرکشت زعفران است، 400 هکتار آن به صورت ارگانیک بوده که باید افزایش پیدا کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها