گزارشی از مشکلات کارخانه‌ داران بسته‌ بندی و فرآوری خرما در خوزستان

شیرین بی‌خریدار

مدیر اداره جهاد کشاورزی ماهشهر با اشاره به پیش‌بینی تولید 7500 تا 8 هزار تن خرما از سطح نخیلات این شهرستان، از افزایش 60 درصدی کیفیت محصول خرما در ماهشهر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۷۴۰
خرمای ماهشهر در اوج کیفیت

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، حمیدرضا رشیدی با اشاره به وجود 2 هزار هکتار تخیلات در شهرستان ماهشهر گفت: از این رقم 1550 هکتار آن بارور است و اکنون برداشت ارقام بریم و برهی که مصارف داخلی دارند، در حال انجام است و برداشت رقم استعمران از اواخر هفته آغاز می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان تولید محصول خرمای ماهشهر با میانگین عملکرد حدود 5 تن در هر هکتار، 7500 تا 8 هزار تن باشد که از این میزان تقریبا 3 هزار تن به مصرف داخلی می‌رسد و مابقی جهت صادرات به کارگاه‌های بسته‌بندی تحویل داده خواهد شد.

رشیدی با اشاره به ارتقای کیفیت خرما به میزان قابل توجه در سال جاری خاطرنشان کرد: به علت رهاسازی و آزادسازی آب، کیفیت تولیدات نسبت به سال گذشته افزایش 60 درصدی داشته است و همچنین با توجه به 20 هکتار توسعه کشت در سال جاری، میزان تولیدات نیز تقریبا 15 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این‌که حدود 60 تا 70 هکتار اصلاح نخیلات توسط بخش دولتی و بخش خصوصی در سال جاری در شهرستان ماهشهر انجام شد، افزود: میزان صادرات خرما نسبت به سال گذشته حتما افزایش می‌یابد و افزایش تولید و صادرات نخیلات با میزان افزایش کیفیت تولیدات قابل مقایسه نیست زیرا کیفیت تولیدات افزایش بسیار زیادی در سال جاری داشته است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ماهشهر در خصوص قیمت خرید توافقی خرما بیان کرد: در آغاز، برای خرید توافقی هر کیلوگرم خرما نرخ 3000 تومانی را پیشنهاد کردیم اما در نهایت به علت محدودیت‌هایی که وجود داشت، قیمت خرید توافقی خرما برای هر کیلوگرم حدود 1600 تومان اعلام شد. هر چند این قیمت کفاف هزینه‌های تولید را نمی‌دهد اما در مقایسه با سال گذشته بسیار افزایش یافته و ما از این مساله رضایت داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها