مجلس نمایندگان آمریکا طرحی که به خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر اجازه شکایت از عربستان می‌دهد را به تصویب رساند.
کد خبر: ۹۴۳۴۹۳
طرح شکایت قربانیان 11 سپتامبر از عربستان سعودی تصویب شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، مجلس نمایندگان آمریکا طرحی که به خانواده‌های قربانیان حادثه 11 سپتامبر اجازه شکایت از عربستان می‌دهد را به تصویب رساند.

«جرولد نادلر»، نماینده دموکرات نیویورک در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت: «ما می‌خواستیم این طرح در اقدامی نمادین قبل از پانزدهمین سالگرد 11 سپتامبر به صحن علنی وارد شود.»

مجلس سنا چند ماه پیش طرح موازی این طرح را علی‌رغم مخالفت‌های عربستان سعودی به تصویب رسانده بود. 15 نفر از هواپیماربایان در حادثه 11 سپتامبر سال 2001، شهروندان عربستان بوده‌اند.

تصویب این طرح در مجلس نمایندگان دو ماه بعد از آن صورت می‌گیرد که کنگره آمریکا 28 صفحه از تحقیقات این نهاد آمریکایی درباره نقش عربستان سعودی در حملات 11 سپتامبر را منتشر کرد. این استاد نشان می‌دهند که دست‌کم چند نفر از عاملان حملات 11 سپتامبر، با مقام‌های دولت عربستان در تماس بوده‌اند.

طرح مورد نظر، بعد از کسب هر دو مجلس آمریکا (سنا و نمایندگان) اکنون باید برای تبدیل شدن به قانون برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا فرستاده شود. اوباما قبلاً این طرح را به وتو، مطابق اختیارات قانونی‌اش تهدید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ازاده
-
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
۰
۰
در تمام اقدامات تروریستی رد پای نحس وهابی زاده های نجس هست..البته رد اسرائیل و آمریكا هم همینطور............پس از كی شكایت كنند.بابا اینا همه را سركار گذاشتن
ایرانمهر
-
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
خدا كنه كه این سعودیهای بی رحم و سنگدل رسوا بشند.

نیازمندی ها