رئیس جهاد کشاورزی گچساران از کشت گیاهان دارویی در 26 هکتار اراضی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۲۴۰
گچساران زیر کشت گیاهان دارویی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی علیرضانژاد با بیان این که در اقتصاد مقاومتی باید از همه ظرفیت‌ها برای تولید و اشتغال استفاده کنیم، گفت: یکی از بخش‌هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان گچساران می‌تواند در این زمینه نقش مهمی داشته باشد کشاورزی است.

وی افزود: در شهرستان گچساران ظرفیت‌های لازم برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی وجود دارد که باید از این ظرفیت و استعداد استفاده بیشتری کنیم.

علیرضانژاد از گیاهان دارویی به عنوان ظرفیتی بزرگ برای کمک به تولید و رونق اشتغال‌زایی در شهرستان گچساران یاد کرد و گفت: این شهرستان قابلیت کشت گیاهان دارویی را دارد، بدین منظور 26 هکتار از اراضی کشاورزی گچساران به گیاهان دارویی اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: در سال گذشته فقط 7 هکتار از اراضی گچساران به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته بود که با کمک صندوق کارآفرینی و پیگیری نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت امسال به 26 هکتار رسیده است.

علیرضا نژاد ادامه داد: سیاست دولت بر این است که از محصولاتی که آب کمتری نیاز داشته و بازدهی بهتری دارد حمایت کند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی توصیه کرد: در کشت گیاهان دارویی تا جایی که امکان دارد از کودهای شیمیایی استفاده نشود تا این داروها خواص درمانی خود را از دست ندهند.

وی با بیان اینکه بعضی از گیاهان دارویی در فصل زمستان کاشت می‌شود، گفت: برخی از گیاهان دارویی مانند بابونه در پاییز کاشت می‌شوند که این نوع گیاه در برابر سرما مقاوم هستند و در این زمینه با کشاورزانی که گیاه بابونه می‌کارند قراردادی تنظیم می‌شود.

علیرضانژاد خاطرنشان کرد: گیاهان دارویی زیادی قابلیت کشت در اراضی گچساران را دارند از جمله این گیاهان آلورا که به فرشته بیابان معروف است، به‌لیمو، فیسالیس، سرخار گلو و استودیا می‌توان اشاره کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها