مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بالاترین «دمای احساسی» دنیا در خوزستان به ثبت رسید که نشان‌دهنده کاهش ضریب آسایش در بسیاری از شهرهای استان است.
کد خبر: ۹۴۲۸۳۰
بالاترین «دمای احساسی» دنیا در خوزستان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، کوروش بهادری ضمن بیان این مطلب افزود: بر اساس آمارهای موجود در تابستان امسال، خوزستان بالاترین دما را در کل کشور به خود اختصاص داده است و دمای بالای 51 درجه در هیچ نقطه ای از کشور به جز خوزستان ثبت نشده است.

وی با اشاره به رطوبت شدید در تابستان افزود: به نظر می آید از لحاظ «دمای احساسی» نیز در دنیا در رده نخست باشیم.

بهادری دما، رطوبت و باد را شاخص های «ضریب آسایش» دانست و تصریح کرد: شاخص های بسیاری از شهرهای استان به ویژه شهرهای ساحلی از جمله آبادان، خرمشهر، شادگان، اهواز و هندیجان نشان می دهد در وضعیت مناسبی نیستند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان توضیح داد: دمای هوا توسط دماسنج ها اندازه‌گیری می شود اما احساس گرما و سرما به روند مبادله گرما و سرما یا انرژی محیطی با بدن انسان بستگی دارد. علاوه بر رطوبت و باد، میزان آلاینده ها و عناصر موجود در هوا نیز بر دمای هوا در خارج از محیط استاندارد تاثیر می گذارد. به همین دلیل احساس گرما و سرما متفاوت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
حمید
-
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
این آقا معلوم نیست به چه استنادی از كلمه طعنه آمیز دمای احساسی استفاده می كنه، بعضی روزها هرچی دماسنج تو خوزستانه دمای بالای 50 درجه رو نشون می ده(چه تو سایه و چه جلوی آفتاب) الا دماسنج سازمان هواشناسی خوزستان. منظورش از بكاربردن این كلمه كم طاقت بودن مردم خوزستانه.
محمد-شهروند اهوازی
-
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
حق ما از زندگی كردن چیه؟؟؟؟ قبض برق اومده 500 هزار تومن..................................تو این گرما كولر هم روشن نكنیم ....نوزاد تو خونه داریم
ز
-
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
كاش همین طور كه دمای شهر ما بالا میره قبض آب وبرق پایین بیاد، نه سریعتر از دمای شهرمان بالا بره
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها